محمدرضا قلندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید از افزایش 20 درصدی مسافران نوروزی در سطح این شهرستان نسبت به سال پیش خبر داد و اظهار داشت: از 29 اسفندماه 95 تا ششم فروردین‌ماه امسال حدود بیش از 150 هزار نفر وارد این شهرستان شده و این مسیر را برای سفر به شیراز، بوشهر، ماهشهر، خوزستان، یزد، کرمان، مشهد و ... انتخاب کردند.

وی بابیان اینکه در این مدت حدود 3 هزار نفر در اقلید اسکان داشتند از بازدید مسافران نوروزی و گردشگران از مکان‌های دیدنی و گردشگری این شهرستان ازجمله تنگ براق، چهل شهیدان دژکرد، قدمگاه امام رضا (ع) سده، گور بهرام آسپاس، دره فی منی حسن‌آباد، امامزاده سید محمد (ع)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده زبیده خاتون (س)، چغرسیاه، تفرجگاه محمد رسول‌الله (ص) و ... سخن گفت.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اقلید عنوان داشت: بازدید از نمایشگاه آثار شهدا، سفره‌های هفت‌سین، عکس گردشگری، صنایع‌دستی، مردم‌شناسی، آداب‌ورسوم، جشنواره نوروزی که شامل سیاه‌چادر، موسیقی محلی، پخت نان چهار سنگی، نان تیری، آش کارده، بازی‌های محلی و ... است از دیگر برنامه‌های نوروزی در این شهرستان بود.

قلندری گفت: برگزاری آیین تحویل سال نو در بقاع متبرکه، گلزار شهدا و شهدای گمنام، گرامیداشت شهدای عملیات فتح‌المبین، برپایی ایستگاه نقاشی کودکان در پایگاه‌های هلال‌احمر و... از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجراشده در این مدت بود که با همراهی و تعامل نهادها و ادارات شهرستانی برگزار شد.

مسؤول میراث فرهنگی اقلید نصب برنوشته خوش‌آمدگویی، شعارنوشته، تابلو راهنما، توزیع بروشور معرفی این شهرستان، نقشه‌های استانی، کتابچه و ...را به‌عنوان دیگر فعالیت‌های ستاد سفرهای نوروزی این شهرستان برشمرد و بیان کرد: شهرستان اقلید قدمگاه امام رضا (ع) با طبیعت زیبا و دل‌نشینش در شمال فارس و چهارراه اصلی استان‌های فارس، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و یزد محسوب می‌شود که هر‌ساله به‌ویژه در ایام نوروز و تابستان میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.