به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از ایسنا/فارس سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۲ پروژه آبخیزداری و آبخونداری با اعتباری بالغ بر ۲۰۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

عبدالحسن صمدنژاد افزود: اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده و در شهرستان‌های مختلف استان شامل اقلید، جهرم، مرودشت، ممسنی، کازرون، داراب، سپیدان، شیراز، خرمبید، لامرد، لارستان و جهرم اجرا شده است و افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، او افزود: با اجرای این پروژه‌ها، ۵ هزار و ۴۲۲ خانوار به شکل مستقیم و غیر مستقیم از برکات آنها بهره مند می‌شوند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و مسائل زیست محیطی خواستار توجه بیش از پیش این موضوع از سوی تمام مسئولان شد و گفت: با اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری ضمن کاهش خطرات ناشی از سیلاب ، کمک شایانی به افزایش سطح پوشش گیاهی و حفظ و تقویت منابع پایه آب و خاک و همچنین افزایش سطح سفره‌های آب زیر زمینی خواهد شد.

او با اشاره به حجم عملیات اجرایی در این پروژه‌ها، گفت: حجم عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مجموع شامل ۲۷ هزار و ۲۵۹ متر مکعب عملیات سنگی و ملاتی، ۲۶۲ هزار و ۷۵۶ متر مکعب عملیات خاکی، ۱۷۶۵ متر مکعب بتن ریزی و 2071 متر مکعب ریپ رپ گذاری بوده است.

صمدنژاد با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ظرفیت بالایی در اجرای طرح‌های آبخیزداری دارد، افزود: در حال حاضر تنها در سطح 2 میلیون هکتار یعنی کمتر از ۱۷ درصد از مساحت استان فعالیت های آبخیزداری انجام شده که همین میزان فعالیت زمینه مهار ۸۵۰ میلیون متر مکعب سیلاب سالیانه را فراهم کرده است و در صورت تامین اعتبارات و تخصیص بموقع قابلیت تعمیم این فعالیت‌ها در سرتاسر استان وجود دارد.