به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، گازرسانی به 20 روستای اقلید صبح امروز همزمان با سراسر استان  فارس و به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح شد.

طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امروز 309 پروژه شامل گازرسانی به سه شهر، 254 روستا و 44 واحد صنعتی و همچنین اجرای هشت خط انتقال و تغذیه گاز  با اعتباری بالغ‌بر 3 هزار و 803 میلیارد ریال در استان فارس به بهره‌برداری رسید که گازرسانی به 20 روستای اقلید نیز بخشی از این پروژه است.

پروژه گازرسانی به روستاهای اقلید شامل شهرک شهید مطهری، شهرک ابیوردی (جدول نو)، لاله‌گون، میانرود، شهرک میانرود، کناس علیا، کناس سفلی، رضاآباد، باغ نو، احمدآباد، نصرآباد، تخت چمن، دردانه، سیربانو از بخش حسن‌آباد و روستاهای حاجی‌آباد، دهنو، شهرک زین‌الدین (شهرک امام خمینی)، شهرک رحمت‌آباد، مهگان، مهرپهن و قطرآغاج از بخش سده است.

در این پروژه‌ها 145 هزار و 235 متر گازرسانی همراه با دو واحد تأسیسات تقلیل فشار با ظرفیت 5 هزار مترمکعب بر ساعت و یک واحد ایستگاه CPU و نصب 2 هزار و 300 انشعاب با اعتباری بالغ‌بر 18 میلیارد تومان اجرا شده است.

تمام این پروژه‌ها در فاصله بین هفته دولت تاکنون اجرا و تکمیل شده است و با اجرای آن یک‌هزار و 800 خانوار روستاهای اقلید از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.