فرماندار شهرستان اقلیدگفت:اصل و اساس تربیت جامعه در دست مادران است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اقلید در این جلسه که مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)وهفته زن برگزار شد . حجت الاسلام طالبی امام جمعه این شهرستان اظهار داشت : در دین مبین اسلام به جایگاه زن بسیار اهمیت داده شده و از این رو مهم می باشد .
وی گفت : در کشور اسلامی ایران زنان در کنار مردان در تمام صحنه ها از مبارزات انقلابی تا مدیریت جامعه حضوری پررنگ و تاریخی داشته اند .
وی خاطر نشان کرد :به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تمامی زنان این کشور اسلامی و عزیز الگو وی خود را حضرت زهرا قرار داده اند.
 در ادامه صالح مشتاقی لار فرماندار شهرستان اقلید  گفت:عصری که در آن قرار گرفته ایم عصر تمدن و اسلام گرایی است و اسلام اهمیت ویژه ایی برای زن قائل شده است.
وی اظهار داشت:اصل و اساس تربیت جامعه زنان بوده و از دامان پاک مادران شخصیت انسانهای بزرگ دز طول تاریخ شکل گرفته است .
وی افزود:نمونه بارز و مسلم الگوی تمام زنان عالم حضرت فاطمه زهرا(س)و حضرت زینب (س) بوده که در همه ابعاد در زمینه های اخلاقی ،اجتماعی و سیاسی سرامد می باشند .
وی تاکید گرد:اگر همه زنان راه و روش و منش آن بانوی بزرگوار را  در زندگی خود بکار برند استحکام بنیاد خانواده برای آنان رقم خواهد خورد.
وی نقش زنان در پیشرفت جامعه را اساسی برشمرد و عنوان کرد : نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ایی برای زن قائل شده و نمونه آن حضور این اقشار در تصمیمات اجرایی کلان کشور که نمونه بارز آن به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده و این امر باعث توسعه کشور را فراهم آورده است.
وی  سهم بانوان در توسعه اشتغال در کشور را مهم دانست و خاطر نشان کرد : با نگاه خاصی که دولت تدبیر و امید به حضور زنان در ایجاد مشاغل خانگی داشته سهم آنان در تولیدات بسزا بوده و از مصادیق آن می توان به اعطإ وامهای اشتغال زایی و مشاغل خانگی نام برد .
وی تصریح کرد:همه دستگاهها باید در به ثمر رسیدن اهداف دولت در زمینه فعالیت زنان در همه ابعاد جامعه همکاری نمایند
وی بیان داشت:با توجه به نزدیک شدن به برگزاری ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور بانوان کشور باید بسیار پر رنگ باشد تا برگ زرینی در افتخارات این نظام مقدس ثبت گردد.