به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن فیاض‎پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه بحران نخست بارندگی تلفات جانی نداشته است گفت: در این مدت 250 خانوار در محل‎ها اسکان موقت ساکن شدند و به هزار نفر امدادرسانی شده است. 

فیاض پور با بیان اینکه در این مدت هزار و 280 تیم امدادی از دستگاه‎های مختلف در آماده‎باش بودند، افزود: در مجموع 12 هزار و 239 نفر نیروی انسانی از دستگاه‎های مختلف برای مقابله با بحران نخست آماده بودند و مشارکت داشتند. 

وی با بیان اینکه در شهرستان اقلید خطر طغیان رودخانه و در شهرستان جهرم احتمال تخریب منازل در بخش‎های کردیان، مرکزی و سیمکان وجود دارد، ادامه  در شهرستان جهرم امکان مسدود شدن سایر مسیرها و آبگرفتگی روستاهایی که در بالادست سد قرار گرفتند، پیش‎بینی شده است. 

فیاض پور بیان کرد: در شهرستان‎های خرمبید، خنج و سپیدان کمبود تجهیزات گزارش شده و در سپیدان امکان مسدود شدن مسیرهای کوهستانی به دلیل بارش برف وجود دارد. 

وی گفت: در شهرستان رستم خطر ریزش کوه و احتمال سیلاب و طغیان رودخانه به ویژه در منطقه عشایری و در شهرستان فسا به دلیل اشباع بودن زمین احتمال سرریز شدن آبگیرها وجود دارد و منطقه دیندارلو به دلیل نبود تعیین تکلیف برای فرونشست این منطقه در خطر جدی قرار دارد. 

فیاض‎پور با بیان اینکه در شهرستان زرین‎دشت امکان تخریب ورودی حوضچه‎های تغذیه مصنوعی و خرابی منازل روستایی و نبودکشش پل‎های شهرستان وجود دارد، گفت: در شهرستان قیروکارزین نیز امکان مسدود شدن جاده قیروکارزین به فیروزآباد و قیر به جهرم پیش‎بینی شده همچنین در این شهرستان کمبود اقلام دارویی گزارش شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس احتمال ریزش کوه در مسیرهای روستایی را برای شهرستان کازرون اعلام و تصریح کرد: طغیان رودخانه و آبگرفتگی در لار و گراش گزارش شده است و در شهرستان مهر نیز سدهای تغذیه مصنوعی نیاز به کنترل دارد.