به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مبارزه با آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس، هیچ‌گاه سلاح مبارزه با استکبار را نباید زمین گذاشت.

وی با بیان اینکه، آمریکا دیگر مانند گذشته نیست و قدرت نظامی و راهبردی خود را از دست‌ داده است، تصریح کرد: آمریکا دیگر توان حرکت ندارد و در توطئه‌ها و نقشه‌هایی که می‌کشد، باوجود هزینه‌های بسیاری که صرف می‌شود، کاری از پیش نمی‌برد.

طالبی به لشکرکشی آمریکا به عراق، سوریه، افغانستان و... و عدم دستیابی به خواسته‌هایشان اشاره و عنوان کرد: اکنون نیز دست به آشوب و فتنه‌ای برای ناامنی عراق و لبنان زدند اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا دچار افول راهبردی شده و کاری از پیش نمی‌برد.

امام‌جمعه اقلید با یادآوری سخن ترامپ که اعتراف کرد، 7 هزار میلیارد برای آشوب و جلوگیری از انقلاب اسلامی و بایکوت کردن آن هزینه کردیم اما چیزی عایدمان نشد، گفت: این سخن اثبات‌کننده افول آمریکا است.

خطیب جمعه اقلید شهادت امام حسن عسگری (ع) را تسلیت گفت و با بیان اینکه دوران ائمه هدی (ع) سخت، پیچیده و مشکل بود و هرچه پیش‌تر آمدیم، سختی‌ها افزون شد، به برخی از این موارد در دوران امامان معصوم به‌ویژه دوره امام یازدهم اشاره کرد.

طالبی به روایتی از امام حسن عسگری (ع) در مورد عصر غیبت کبرا اشاره کرد و گفت: ایشان برای اینکه امت اسلام در عصر غیبت کبرا دچار شک و تردید نشوند، تأکید داشتند که هر فقیهی نمی‌تواند مقتدا و رهبر جامعه مسلمانان باشد.

وی با استناد به این روایت، تأکید کرد: باید دقت کنیم گرفتار علمای شیعه انگلیسی و هواداران آن‌ها و افرادی که پنهانی با آن‌ها بوده اما به‌ظاهر اظهار حمایت از نظام اسلامی می‌کنند، نشویم.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه جوان‌ها و نوجوانان در گام دوم، بیشتر از سایر افراد، مخاطب کلام و پیام مقام معظم رهبری هستند، عنوان داشت: اغواگران راه حق کم نیستند ازاین‌رو جوانان و نوجوانان باید مواظب باشند به سمت سفره شیعیان انگلیسی و هواداران آن‌ها کشیده نشوند.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به روایات امام حسن عسگری (ع)، خاطرنشان کرد: عالم و فقیه باید خود نگهدار، مسلط بر خود، نگهبان و دلسوز واقعی دین، مخالف هوا و هوس خود، مطیع محض دستورات خداوند متعال و... باشد.

وی به تدبیر ائمه (ع) درزمینهٔ تفسیر و راهنمایی در حوزه امام شناسی و توجه به پیروی از فقهای شناخته‌شده با ویژگی‌های تعریف‌شده خودشان اشاره کرد و بیان داشت: این امر یک پدافند غیرعامل و راهبرد جنگ نرم در برابر نقشه‌های دشمنان و دزدان دین‌فروش و فرصت‌طلبان است تا در عصر غیبت، راه را گم نکنیم.

طالبی از جنگ نرم یا پدافند غیرعامل دشمن علیه ما درزمینهٔ برجام سخن گفت و اظهار داشت: آیا یک سال و نیم وقت برای اتحادیه اروپا که گفتند در برجام می‌مانیم و حقوق ملت ایران را به حکم برجام، حفظ می‌کنیم، کم بود؟

امام‌جمعه اقلید با تأکید بر اینکه دشمنی اروپا با ما کمتر از آمریکا نیست بلکه همراه و باهم هستند، بیان داشت: چند سال است خیلی هنرمندانه و در قالب جنگ نرم ما را سرگرم کردند و هم‌اکنون با فرصت‌هایی که به آن‌ها داده‌ایم، طلبکار ما هستند.