به گزارش پورتال شهرستان اقلید، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقلید در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مراسم با همیاری انجمن اهل قلم اقلید و با دعوت از شاعران انجمن ادبی شهریار آباده در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد که در نوع خود کم نظیر بود.
فاطمه سادات رسولی افزود: شاعران هر دو شهرستان با خواندن شعرهای حماسی، اجتماعی و سپید این عصر را پر از ترنم صدای شعر کردند.

همچنین رییس انجمن اهل قلم اقلید به ایرنا گفت: وقتی " دلم برای خودم تنگ می شود " بهانه ای شد تا بار دیگر بر بام اقلید برآییم و شاهد بارش آرام واژگانی باشیم که یک سال و اندی در دلمان انبار شده بود.

حسین اقلیدی ادامه داد: دل که ابدا به مرزهای جغرافیایی پایبند نیست این بار به شهریاران آباده پیوست و نتیجه آن شعری شد ماندگار در تقویم.

همچنین دبیر انجمن شعر وادب شهریار آباده به ایرنا گفت: این انجمن از سال ۸۸ با برگزاری مستمر جلسات و کارگاه های مختلف و با هدف تربیت شاعران در گروه های سنی مختلف  فعالیت خود را آغاز کرد که هم اینک ۸۰ عضو دارد.

ژیلا نظری ادامه‌داد: ثمره آن کسب مقام برتر اعضا در جشنواره های شعر و چاپ آثار وهمچنین با میزبانی از همایش های متعدد ادبی همانند شعر عاشورایی، غزل داغ، جشنواره شعر رضوی شمال فارس وهفت سین شاعرانه می توان اشاره کرد.

 وی افزود: هرساله این انجمن با چندین انجمن مختلف استانی وکشوری جهت تبادل اطلاعات وآشنایی با شاعران و نویسندگان، و شگرد های کاری آنها به صورت مجازی و حضوری در ارتباط است.

شهرستان های همجوار اقلید و آباده به ترتیب در ۲۶۷ و ۲۷۴ کیلومتری شمال شیراز قرار دارند.