امام‌ جمعه اقلید با بیان اینکه اختلاف داخلی موجب طمع‌ورزی و سوءاستفاده دشمنان می‌شود بر لزوم حفظ و ارتقای وحدت ملی تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بعدازظهر امروز با حضور پرشور مردم و مسؤولان در مصلای نماز جمعه اقلید برگزار شد با تأکید بر لزوم وحدت و انسجام ملی اظهار داشت: وجود اختلاف بین نیروهای خودی موجب سستی ارکان و پایه‌های اصلی نظام و درنتیجه طمع‌ورزی دشمنان می‌شود.
وی به فتنه 88 اشاره و تصریح کرد: اختلاف و مسائلی که در سال 88 به وجود آمد موجب گستاخی دشمنان و طمع آن‌ها برای ضربه زدن به نظام و کشور شد که به حمد الهی و هدایت رهبری و حماسه مردمی پیروز شدیم.
امام‌جمعه اقلید با تقدیر از حضور پرشور مردم در آیین تشییع و ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وی را مبارزی خستگی‌ناپذیر خواند که در طول مبارزات خود با طاغوت هیچ‌گاه احساس خستگی و ترس نکرد.
طالبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی‌بر اینکه آیت‌الله هاشمی به تعهدی که بیش از 50 سال پیش در بین‌الحرمین بست معتقد بوده و عمل کرد بیان داشت: وی همیشه همراه امام و مقام معظم رهبری بود.
امام‌جمعه اقلید بابیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از ثروتمندان بزرگ کشور بودند، از تأمین بخشی از مشکلات طلبه‌ها به‌واسطه سرمایه وی سخن گفت و با اشاره به روح لطیف و اراده ویژه‌ای که به اهل‌بیت(ع) داشت گفت: همین ارادت وی به اهل‌بیت(ع) موجب این شد که باوجود تلاش خناسان، وی از نظام و رهبری جدا نشود.
وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و همراه مقام معظم رهبری، مبارزی بزرگ، مردی قدرتمند در امور مختلف، شخصیتی دینی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی و خدمتگزار مردم بود به گوشه‌ای از خدمات وی در مقام ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، جانشین فرماندهی کل قوا در زمان جنگ و... اشاره و با تقدیر از حضور مردم بر لزوم حرکت در محور ولایت و ولایت‌مداری تأکید کرد.