به گزارش پورتال شهرستان اقلید، خلیل بزرگی شنبه در نشست با مسوولان اداره‌های شهرستان اقلید با بیان این مطلب اظهار داشت: این اعتبار از محل سه درصد درآمدهای نفت و گاز، استفاده متوازن از امکانات کشور و اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، تخصیص داده شده است.  

وی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای حل مشکل بیکاری گفت: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در بخش خصوصی است. 

بزرگی، همچنین به قابلیت‌های شهرستان اقلید اشاره و بیان کرد: حمایت از صنایعی که مواد اولیه آن در این شهرستان وجود دارد و همچنین دارای بازار فروش و توجیه اقتصادی است از اولویت‌های این

فرمانداری است.

وی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی محصولات کشاورزی، واحدهای تولید کاشی و سرامیک برای شهرستان اقلید سودمند است و با چند سرمایه‌گذار در صنعت کاشی و سرامیک رایزنی‌های لازم صورت گرفته و به زودی با اخذ مجوزهای مورد نیاز، فعالیت خود را در این شهرستان آغاز خواهند کرد.

فرماندار شهرستان اقلید در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان پرداخت و بیان داشت: تنها حدود نیمی از مردم در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده می‌کنند که این رضایت بخش نیست و لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به فرهنگ سازی استفاده از ماسک تلاش بیشتری انجام دهند.

بزرگی ادامه داد: دستگاه‌های مسوول هم باید بر موضوع رعایت مقررات و محدودیت‌ها در اماکن و تفرجگاه‌های عمومی شهرستان اقلید، نظارت و بازرسی بیشتری داشته باشند.

وی، همچنین خطاب به روسای اداره‌های این شهرستان از آنان خواست، هر گونه فعالیت عمرانی، فرهنگی و خدماتی خود را به مردم گزارش دهند.

فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر استرس زاست

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اقلید نیز در این نشست گفت: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر بسیار استرس‌ زا و توام با اضطراب است به عنوان مثال متاسفانه چهار نفر از همکاران حوزه فرهنگ و هنر در استان فارس، اخیرا به علت مشکلات ناشی از استرس کار، جان خود را از دست دادند.

سید اصغر میر قادری، لازمه گسترش و ارتقای فرهنگ عمومی را توجه بیشتر مسوولان به این حوزه و همچنین افزایش میزان اعتبار و تسهیل در اجرای برنامه‌های مفید فرهنگی و هنری دانست.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.