به گزارش پورتال شهرستان اقلید خدارضا امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید از اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی با واکسن نیوکاسل مقاوم‌به‌گرما در نقاط پرخطر و دارای اولویت روستایی این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: در این طرح تعداد 35 هزار قطعه طیور بومی روستاهای اطراف واحدهای صنعتی پرورش طیور، روستاهای اطراف زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و روستاهای اطراف تالاب‌های شهرستان تحت پوشش واکسن نیوکاسل آشامیدنی قرار می‌گیرند.

امیدی افزود: اجرای این طرح به‌عنوان یکی از مجموعه اقدامات پدافند غیرعامل در راستای پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل طیور بومی و ایجاد سطح مؤثر ایمنی از بیماری مذکور بشمار می‌رود و با انجام هماهنگی‌های لازم در نقاط هدف مشخص‌شده اجرا می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی اقلید تصریح کرد: به‌منظور بهینه‌سازی اجرای فرآیند طرح مذکور، مساعدت، همکاری و همراهی دهیاران و شوراهای اسلامی و مردم شریف روستاهای هدف درزمینهٔ اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع مواردی که توسط اداره دامپزشکی به دهیاران ابلاغ می‌شود، به روستاییان، ضروری و لازم است.

امیدی در پایان سخنان خود یادآور شد: این طرح به‌صورت رایگان و با استفاده از توان بخش دولتی اجرا و عملیات انجام‌شده در سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور کشور (GIS) ثبت می‌شود.