به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، عباسعلی کریمی در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان که با حضور فرماندار و معاون وی، مسئول بسیج سازندگی و برخی از مسئولان شهرستانی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد از اجرای طرح دهکده مشاغل روستایی در اقلید خبر داد.

وی با اشاره به نقش مؤثر روستاییان در تولید و کشاورزی و لزوم بهبود وضعیت مناطق روستایی عنوان داشت: با توجه به خشک‌سالی و مشکلات ناشی از آن در معیشت و اقتصاد خانوارها لازم است که با حرکتی مؤثر در راستای کمک به آن‌ها و جبران بخشی از این مشکل گام بکوشیم.

کریمی به وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای متعدد و قابل‌توجه در سطح روستاها اشاره و بابیان اینکه باید از این فرصت‌ها برای کسب نتیجه‌ای مطلوب برای پیشرفت و توسعه استفاده کنیم اظهار کرد: اجرای طرح دهکده مشاغل روستایی می‌تواند گام مؤثری در این زمینه باشد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اقلید به تشریح و تبیین این طرح پرداخت و گفت: با توجه به ظرفیت هر روستا می‌توان زمینه اشتغال پایدار برای روستاییان به‌ویژه جوانان را فراهم کرد.

وی بر لزوم همکاری و مساعدت ادارات شهرستانی به‌ویژه بنیاد مسکن، منابع طبیعی و همراهی بخشداری‌ها در مکان‌یابی این طرح بر اساس طرح هادی روستاها تأکید کرد و بیان داشت: با انتخاب سه روستا در سه بخش مرکزی، حسن‌آباد و سده می‌توانیم طرح دهکده مشاغل روستایی را اجرا کنیم.

ابلاغ طرح کارورزی و اعلام برش شهرستانی و معرفی طرح روستا – تعاون از دیگر موضوعاتی بود که رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اقلید از آن سخن گفت و بابیان اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار و تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید از کاغذبازی خارج شد و با حرکتی جهادی و انقلابی به دنبال نتیجه باشیم، همکاری و تعامل مسئولان شهرستانی را خواستار شد.

کریمی با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذار، ایجاد میز سرمایه‌گذاری در این شهرستان را امری لازم و ضروری دانست.

لزوم ایجاد جاذبه در راستای تشویق سرمایه‌گذاری در اقلید

در ادامه فرماندار اقلید بابیان اینکه از مشکلات و موانع نباید ترسید اظهار داشت: با تعامل و وحدت می‌توانیم موفق شویم.

صالح مشتاقی لار تصریح کرد: نباید با بزرگ کردن موانع و ایراد گرفتن مانع کسب نتیجه شد بلکه هر یک از ادارات، مسئولان و افراد به‌نوبه خود در رفع موانع بکوشند تا الگویی مناسب برای تشویق و جذب سرمایه‌گذار به این شهرستان فراهم شود.

فرماندار اقلید بیان داشت: برای ایجاد اشتغال باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم و تحقق این امر تنها با ایجاد جاذبه و همت جهادی امکان‌پذیر است.

به گزارش فارس، در این جلسه چند روستا ازجمله تنگ براق برای اجرای طرح دهکده مشاغل روستایی معرفی شد که با توجه به اهمیت کار نتیجه و اعلام نهایی روستا یا روستاهای هدف به جلسات تخصصی و بررسی‌های دقیق‌تر موکول شد.

انتهای پیام/