به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری مهر، مهرداد سهرابی گفت: در یک هفته گذشته، ۴۰۲ خانوار روستایی در شهرستان‌های کازرون، اقلید و لارستان با جمعیت هزار و ۵۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده‌اند.

سهرابی تعداد روستاهای برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در این شهرستان‌ها را ۱۰ روستا برشمرد و تصریح کرد: روستاهای تل شوره، والی آباد، رباطک، ولید آباد و حسن آباد آب کنار از توابع شهرستان کازرون و روستاهای مهدی آباد، بادکی، شادکام و فتح آباد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت یک هزار و ۳۳۳ نفر در قالب ۳۵۲ خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) به شبکه پهن باند سیار اپراتور اول مجهز شدند.

وی افزود: روستای بختیارویه نیز از توابع شهرستان لارستان با جمعیت ۱۶۷ نفر در قالب ۵۰ خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت متبوع، همزمان با راه اندازی سایت اپراتور دوم در محور مواصلاتی اوز- بختیارویه، به شبکه پهن باند سیار این اپراتور مجهز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه اینترنت پرسرعت در روستاها به عنوان یک ابزار قدرتمند مجموعه متنوعی از منابع و خدمات را در دسترس روستاییان قرار می‌دهد، هدف از اجرای این طرح‌ها را محرومیت زدایی، رونق اشتغال و ایجاد عدالت ارتباطی عنوان کرد.