به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، انتخابات به عنوان اساسی ترین عرصه تصمیم گیری در روند سرنوشت مردم تاثیر ویژه‌ای داشته و همواره اثر مثبت یا منفی انتخاب‌های دوره های گذشته در ابعاد سیاسی، دیپلماتیک، اجتماعی اقتصادی و فرهنگی آشکارا در روند زندگی عموم مردم اثرگذار بوده است بنابراین حضور حداکثری در انتخابات همچنین انتخاب کاندیدای اصلح، بسترساز شرایط چهار سال آینده کشور تلقی می‌شود.

امروز مقارن با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرستانهای استان فارس مزین به حضور پرشور و گسترده مردم شد.

شهرستان‌های لار، اقلید، داراب، نیریز و دیگر مناطق این استان نشان از همدلی و همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارد.

در شهرستان داراب، از ساعت ۷ صبح امروز، همزمان با سراسر کشور رای‌گیری برای دو انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و ریاست‌جمهوری آغاز شده است.

در این شهرستان، در مجموع ۱۷۶ شعبه اخذ رای وجود دارد که ۶۳ شعبه شهری و ۱۱۳ شعبه روستایی می‌باشد.

حضور جوانان و نوجوانان به ویژه رای اولی‌ها در همایش‌های انتخاباتی همچنین روز رای‌گیری از نکات بارز انتخابات در داراب است.

امام جمعه داراب، فرماندار ویژه، فرمانده سپاه و رئیس دادگستری در شعبه امامزاده محمد در ساعت ابتدایی اخذ رای حضور یافته و در کنار مردم رای خود را به صندوق سپردند.

حضور پرشور لارستانی ها در جشن انتخابات

مردم همیشه در صحنه لارستان از ساعات اولیه رای گیری با حضور در شعب اخذ رای در جشن انتخابات شرکت کردند.

 رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر همزمان با سراسر کشور از ساعت 7 صبح در نقاط شهری و روستایی لارستان آغاز شده است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه 139 شعبه اخذ رای در کل لارستان آماده برگزاری انتخابات است، گفت: در شهر لار و در تمام بخش‌ها و روستاها  139 شعبه اخذ رای آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه از این تعداد 102 شعبه به صورت ثابت و 37 شعبه سیار تعیین شده است، افزود: در مجموع 42 شعبه در شهر لار، 33 شعبه در بخش مرکزی، 21 شعبه در بخش جویم، 15 شعبه در بخش بیرم، 15 شعبه در بخش بنارویه و 13 شعبه در بخش صحرای باغ، کار رای گیری را انجام می دهند.

طبق گزارش میدانی خبرنگار فارس از لارستان، از همان ساعات اولیه رای گیری مردم به تدریج با حضور در شعب اخذ رای، آرا خود را به صندوق انداختند.

نوجوانان دختر و پسر رای اولی لارستانی نیز با حضور در شعبه مدرسه دخترانه شهدای فرهنگی علاوه بر به صندوق انداختن نخستین رای خود، در جشن تکلیف سیاسی شرکت کردند، با تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی عکس یادگاری گرفتند.

آنچه قابل ذکر است؛ گرمای 47 درجه هوا در لارستان در برخی ساعات روز به ویژه در بین ساعات 11 تا 15، باعث کاهش حضور مردم شده و پیش بینی می شود اغلب مردم به ناچار عصر و شب در پای صندوق های رای حضور یابند که به همین دلیل احتمال می رود ساعت اخذ آرا در لارستان پس از مهلت تعیین شده، نیاز به تمدید داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ مسئولان ارشد اجرایی، نظارتی و امنیتی لارستان شامل فرماندار ویژه لارستان، امام جمعه لارستان، فرماندهان سپاه و پلیس با حضور میدانی در شعب اخذ آرا روند رای گیری را رصد می کنند.

مردم ولایتمدار شهرستان اقلید نیز همراه و همگام با هموطنان سراسر کشور از ساعات اولیه امروز پای صندوق های رأی حاضر شدند تا دین خود به خون شهدا را ادا کرده و بار دیگر حماسه ای غرورآفرین بیافرینند.   

رای‌گیری در 117 شعبه اخذ رای در سطح شهرستان اقلید از ساعت 7 صبح امروز آغاز شد و با تلاش متصدیان اجرایی انتخابات و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حال اجرا است.

مردم نی‌ریز نیز در کنار دیگر اهالی فارس، پای صندوق‌های رای رفتند تا با آرمانهای انقلاب، تجدید پیمان کنند. البته گرمای هوا باعث شد ساعات میانی روز از تعداد مردم کاسته شود اما مردم در ساعات ابتدایی صبح حضور پررنگی داشتند.

فرماندار نی ریز ابراز امیدواری کرد که مردم می توانند با حضور خود در انتخابات، نقشه های دشمنان را غیرعملی کنند.