به گزارش پورتال شهرستان اقلید، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نام گذاری سال جدید تحت عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: نام گذاری سال 99 تحت عنوان جهش تولید نشان دهنده اهمیت حمایت از کسب و کارهای اقتصادی و تولیدی است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های اخیر بخش های اقتصادی کشور به دلیل اعمال تحریم ها مشکلات بسیاری را تجربه کرد، اما به نظر من در شرایط تحریمی و با کاهش واردات، فرصت بسیار خوبی برای تولیدکنندگان فراهم شده، زیرا در این شرایط تولید به صرفه شده و سرمایه گذاران رغبت بسیاری برای ایجاد واحدهای تولیدی پیدا کرده اند.

وی گفت: در شرایط کنونی اکثر تولیدات واحدهای تولیدی متناسب با نیازهای کنونی کشور است، اما سرعت تولید در کشور بسیار پایین است، موضوعی که مقام معظم رهبری نیز در فرمایشاتشان به آن اشاره کردند، حال سوال پیش می آید که جهش تولید در سال جدید چگونه محقق خواهد شد، به نظر من این مهم بدون هماهنگی و همکاری سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه امکان پذیر نخواهد شد.

افضلی افزود: به طور حتم گلوگاه های کنونی بخش تولید باید با تلاش و رویکرد عملی دولت، اصلاح و تصویب قوانین از سوی مجلس و مقابله با فساد از سوی دستگاه قضا رفع شود، البته سه قوه باید در صدور مقررات، بخشنامه و قوانین جدید دقت لازم را داشته باشد، به طور مثال دولت یا قوه قضائیه بخشنامه ای را صادر می کنند، اما تا این بخشنامه به درستی تعبیر و اجرایی شود، زمان بسیاری می برد یا اینکه اصلا مجریان تعابیر متفاوتی نسبت به بخشنامه پیدا می کنند که این برای بخش تولید و واحدهای اقتصادی مضر است.

وی از آمادگی مجلس برای اصلاح قوانین یا تصویب قوانین برای بهبود فضای تولید کشور خبر داد و گفت: تولیدکنندگان و واحدهای صنفی این بخش می توانند نسبت به اصلاح قوانین مرتبط درخواست بدهند و مجلس آمادگی لازم را برای بررسی این امور دارد. البته از طرفی طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مرکز پژوهش های مجلس نیز در شناسایی موانع و مشکلات بخش تولید رسالت سنگینی دارد که باید به آن توجه کرد، مرکز پژوهش ها باید نسبت به عیب یابی و رفع موانع اقدام کند./

پایان پیام