فرماندار اقلید گفت: آمادگی در برابر حوادث طبیعی با همگانی کردن آموزش تحقق خواهد یافت

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اقلید صالح مشتاقی لار فرماندار شهرستان در این جلسه گفت : طبیعت اطراف ما انسانها همیشه شاهد دگرگونیها و تغییرات ناپایداری بوده  و برای مقبله و کنترل این حوادث باید با تمام امکانات آمادگی داشت .
وی  آمادگی ستاد مدیریت بحران در  هماهنگی بین بخشی و بین سازمانی برای مقابله و  آمادگی دربرابر سوانح و بلایا رامورد تاکید قرار دادو افزود :با اتخاذ تدابیر لازم می توان خسارات وارده ناشی از حوادث را به حداقل رسانده با واکنش به موقع از مشکلات بعدی جلوگیری نمود.
رئیس شورای  هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اقلید همچنین افزود بایستی همه دستگاهها برای مقابله با بحران های مختلف آمادگی داشته و در صورت رخ دادن هرگونه حادثه ایی به موقع وارد عمل شده وهرگاه بحرانی ایجاد شود وظیفه دستگاهها این است که اولویت را به حل بحران اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه امکانات دستگاههای شهرستان محدود است گفت: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.
مشتاقی لار  در ادامه پدافند غیرعامل را یک ضرورت اساسی برشمرد و  لزوم در نظر گرفتن ملاحضات  پدافند غیرعامل در طرح ها و پروژه های مختلف را خواستار شد.
فرماندار اقلید نقش آموزش در مدیریت حوادث را مهم دانست و خاطر نشان کرد:با همگانی کردن آموزش امداد و نجات به خانوادها خسارات در موقع بروز حوادث به حداقل خواهد رسید و امادگی لازم با این کار تحقق خواهد یافت.
وی همچنین از امادگی ستاد مدیریت بحران شهرستان اقلید در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم ویژه ایام نوروز جهت پیشگیری و مقابله با هرگونه حوادث احتمالی  طبیعی  اتخاذ گردیده است.
وی افزود: در ایام نوروز تیم های امداد و نجات با تجهیزات کامل با همکاری همه دستگاهها در مسیر جادهای شهرستان آماده خدمت رسانی به مهمانان نوروزی بخواهند بود.