به گزارش پورتال شهرستان اقلید جمشید غفاری‌بهلولی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از راه‌اندازی نخستین هسته فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید به‌عنوان نخستین هسته فناور بین دانشگاه‌های شمال فارس خبر داد و اظهار کرد:‌ هسته فناور مهندسی پزشکی حکیمان فارس زیر نظر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در واحد اقلید راه‌اندازی شد.

وی که مدیریت هسته فناور مهندسی پزشکی حکیمان فارس را بر عهده دارد، زمینه فعالیت و اهداف این هسته را تولید دستگاه‌های مهندسی پزشکی مانند فیزیوتراپی صوتی، -فیزیوتراپی جریان و...، مشاوره و همکاری علاقه‌مندان به‌خصوص دانشجویان و دانش‌آموزان برای ثبت ایده و اختراع در زمینه مهندسی پزشکی عنوان کرد.

به گفته مدیر هسته فناور مهندسی پزشکی حکیمان فارس، تلاش برای ارتقا به واحد فناور و شرکت دانش‌محور و دانش‌بنیان، مشاوره و همکاری با علاقه‌مندان به‌خصوص دانشجویان و دانش‌آموزان برای ثبت هسته و شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه مهندسی پزشکی و برگزاری دوره‌های مشترک با فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی از دیگر محورهای کاری و اهداف این مرکز است.

جمشید غفاری

به گزارش آنا، جمشید غفاری یکی از مخترعان جوان کشور است که چند ثبت اختراع در زمینه مهندسی پزشکی داشته و تلاش می‌کند با حمایت‌های مالی و آزمایشگاهی پردیس علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فارس اختراعات خود مانند فیزیوتراپی صوتی، سمعک مچی، فیزیوتراپی جریان و.. را به تولید صنعتی برساند.

به گفته وی، صنایع الکترونیک شیراز (صاایران) برای تولید دستگاه‌های مهندسی پزشکی غفاری اعلام همکاری کرده است. حمایت‌های مالی نیز توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به‌منظور تجاری‌سازی دستگاه‌های مهندسی پزشکی صورت خواهد گرفت و حمایت‌های آزمایشگاهی هم توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید انجام می‌شود.