ابوالقاسم همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با اعلام این خبر و با اشاره به شرایط آب و هوایی و جمعیت حدود 100 هزارنفری اقلید، بهره‌مندی مردم این شهرستان از نعمت گاز را امری لازم و حق طبیعی آن‌ها عنوان کرد و از تلاش‌های صورت گرفته در این راستا سخن گفت.

همتی به بیان نقش مؤثر عشایر و روستاییان در تولید، اقتصاد و عرصه‌های مختلف پرداخت و با تأکید بر لزوم ارائه خدمات و امکانات به آن‌ها بیان کرد: اقلید با چهار شهر، 99 روستا، سه بخش و هشت دهستان دارای 68 روستای مشمول گازرسانی است.

رئیس شرکت گاز اقلید بابیان اینکه تا پایان سال 1391 تنها به یک شهر در اقلید گازرسانی شده بود، به حجم شبکه تأسیس‌شده که با 14 هزار و 400 مشترک حدود 245 کیلومتر بود اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال 1392 تا امروز سه شهر، دو شهرک صنعتی و 42 روستای اقلید با 524 کیلومتر حجم شبکه تأسیس‌شده و 8 هزار و 995 مشترک از نعمت گاز برخوردار شدند.

همتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر از بین 68 روستای شهرستان اقلید که مشمول گازرسانی هستند، 42 روستا دارای نعمت گاز، 10 روستا در حال اجرای پروژه گازرسانی، دو روستا در مرحله انتخاب پیمانکار، هفت روستا در حال مطالعه و امکان‌سنجی و هفت روستا نیز از طریق سایر روش‌ها تامین گاز می‌شوند که می‌کوشیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مناطق نیز از نعمت گاز بهره‌مند شوند.