سیدعبداله جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، با اشاره به اینکه کار سرشماری از ششم مهر آغاز و تا 19 مهرماه ادامه داد، اظهار داشت: کار آمارگیری و سرشماری زنبورداری از زنبورستان‌‌ها توسط 800 نیروی کارشناس پهنه به همراه 60 نیروی تشکل‌ های اتحادیه زنبورداران در سطح استان در حال انجام شدن است.

وی افزود: براساس آخرین آمارگیری، استان فارس با وجود 6 هزار و 17 زنبورستان و تعداد 857 هزار و 575 کلنی زنبور عسل، 9.6 دهم درصد کلنی زنبور عسل کشور را تشکیل می‌دهد.

جزایری میزان عسل تولیدی در سال گذشته (1397) را 7 هزار و 570 تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌ شود امسال با اقدامات انجام شده در راستای توسعه زنبورداری شاهد افزایش 10 درصدی تولید عسل در سطح استان باشیم.

وی شهرستان‌‌های کازرون، اقلید، فیروزآباد، لامرد، فراشبند، جهرم و سپیدان را به عنوان عمده تولیدکنندگان عسل استان فارس دانست و تصریح کرد: در حال حاضر مرغوبترین عسل کنار در شهرستان‌‌های جنوبی از جمله لامرد و فراشبند تولید می‌‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه عسل فارس جزء مرغوب‌ ترین عسل‌ های کشور است، بیان کرد: استان فارس پس از استان‌‌های آذربایجان شرقی و غربی رتبه سوم در تولید عسل کشور دارد.

جزایری ادامه داد: عسل تولیدی به سایر استان‌‌ها و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله عمان نیز صادر می‌‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان فارس در پایان یادآور شد: همزمان با کار سرشماری زنبورداری از سطح زنبورستان‌‌های استان، کار بیمه کلنی‌‌های زنبور عسل انجام می‌ شود.

انتهای پیام