به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از رئیس‌سازمان برنامه و بودجه فارس گفت: محور ایزدخواست به شیراز از پروژه آزادراه شیراز- اصفهان برای افتتاح اولیه در فاز نخست به۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
حسن نوروزی با بیان اینکه سه طرح بزرگ در استان فارس در حال اجرا است که نیازمند تخصیص بودجه‌اند عنوان کرد: یکی از طرح‌های بزرگی که در استان فارس در جریان است طرح آزادراه ایزدخواست به شیراز (محور شیراز - اصفهان) است که در این طرح دولت مکلف به پرداخت ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار بود که تاکنون نسبت به پرداخت یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اقدام کرده است.
وی ادامه داد: دولت مکلف به پرداخت ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر به این پروژه است و وزارت دفاع نیز با توجه به اینکه در این طرح مشارکت دارد مکلف به پرداخت ٩٠٠ میلیارد تومان و تاکنون نیز بالغ بر ٩٨۶ میلیارد تومان پرداختی داشته است اما شرکت عمران صدرا به عنوان یکی دیگر از شرکای این طرح تاکنون هیچ پرداختی نداشته و باید ۴٠٠ میلیارد تومان به این طرح پرداخت کند.
نوروزی تاکید کرد: برای بهره‌برداری اولیه در فاز نخست این طرح نیاز است تا ۶٠٠ میلیارد تومان اعتبار به طرح اختصاص یابد تا شرایط برای بهره‌برداری از این طرح فراهم شود این در حالی است که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مقرر شده تا انتهای مدت زمان قانونی دولت دوازدهم این طرح به بهره‌برداری برسد.
وی با ‌اشاره به اینکه راه آهن اقلید به یزد یکی دیگر از طرح‌های اولویت دار استان است گفت: در این طرح تاکنون بالغ بر ٢٢٠ کیلومتر ریل گذاری شده و با توجه به برآوردهای صورت گرفته بیش از ٨٧ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و نیاز است تا ۶٧۵ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یابد تا شرایط بهره‌برداری از آن فراهم شود. به گفته نوروزی تنگ ابوالحیات نیز نیازمند ١۶۵ میلیارد تومان اعتبار است که برای این طرح نیز تخصیص صورت گرفته است.
او درخصوص سایر طرح‌های اولویت دار استان نیز متذکر شد: خط دوم آبرسانی شیراز به طول ١۴ کیلومتر لوله گذاری در حال انجام است و برآورد شده تا به ازای هر یک کیلومتر ١٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در مجموع می‌توان گفت که این طرح بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. رئیس‌سازمان برنامه و بودجه فارس تاکید کرد: در طرح خط دوم آب رسانی مقرر شده تا ١٠٠ میلیارد تومان اعتبار به پروژه در فاز نخست تزریق شود تا شرایط بهره‌برداری از این طرح فراهم شود. نوروزی درخصوص پیشرفت فیزیکی بیمارستان‌های فارس نیز تاکید کرد: سه بیمارستان در استان در حال انجام فعالیت‌های عمرانی است و بیمارستان‌های ممسنی، فسا و جهرم دارای پیشرفت فیزیکی ۵۵، ٩٢ و ٩۶ درصد است. رئیس‌سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: بیش از ٣۵٩ میلیارد تومان اعتبار برای تهاتر دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان برنامه و بودجه به فارس اختصاص یافت. وی اضافه کرد: تاکنون بالغ بر ٢۴٢ میلیارد تومان از این اعتبارات قطعی شده و به استان ابلاغ شده است.