به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و آیات قرآنی و روایات اسلامی و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری از ارزش و جایگاه شهدا سخن گفت و یاد آن‌ها را گرامی داشت.
 وی با اشاره به معنویت و ارزش راهیان نور اظهار داشت: این سرزمین‌ها محل مناجات، عبادت، رشادت، مجاهدت و ازخودگذشتگی رزمندگان ما است که با غیرت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.
 طالبی در ادامه به ممنوعیت ورود اتباع برخی از کشورهای اسلامی به آمریکا به دستور رئیس‌جمهور این کشور اشاره و عنوان کرد: این امر عاقبت درستی برای آمریکا و رئیس‌جمهورش نخواهد داشت.
 امام جمعه اقلید درزمینهٔ انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس اشغالی گفت: این یک دهن‌کجی به بیش از یک میلیارد مسلمان جهان و آزرده کردن خاطر است که پایان تلخی برای وی و کشورش در پی دارد.
 خطیب جمعه اقلید به رفتار زشت آمریکا در بلوکه کردن دو میلیارد دلار پول ایران اسلامی در آمریکا و خبری دیگر که در لوکزامبورک صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: فرزندان انقلابی ایران اسلامی این جسارت و گستاخی را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت چراکه برایشان قابل‌تحمل نیست که این‌گونه دزدانه به اموالشان تعرض شود.
 طالبی به تذکرات مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و... و اینکه مسؤولان پاسخگو باشند که چه اقدام و عملی در مسائل گرانی، بیکاری، رکود و... صورت گرفته اشاره کرد و بیان داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، حمله فرهنگی دشمنان از تهدید نظامی آن‌ها خطرناک‌تر است و اگر در فرهنگ مانند اقتصاد تولید نباشد، واردات جای آن را می‌گیرد.
 امام جمعه اقلید از گلایه‌های مردم در مسائلی چون تولید، اشتغال و... و عدم تأثیر اقدامات مؤثر در زندگی آن‌ها اشاره و عنوان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری اگر کارهای ضروری و لازم در راستای اقتصاد مقاومتی انجام‌شده بود امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصادی و زندگی مردم شاهد بودیم.
 وی بابیان اینکه به فرمایش رهبر صلح زمانی ارزش دارد که همراه با عدالت باشد و اینکه می‌گویند اگر برجام نبود، بدون شک جنگ می‌شد، دروغ محض است، بر لزوم تکیه‌بر توان داخلی برای عزت و اقتدار هرچه بیشتر کشور تأکید کرد.
 خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود به ارزش و جایگاه ولایت مطلقه فقیه اشاره و بابیان دیدگاه روزنامه‌نگار برجسته مصری که گفت «ما اهل سنت از نعمت ولی‌فقیه محروم هستیم اما من معتقدم شما نیز این نعمتی که دارید را متوجه نیستید» اشاره کرد و اظهار داشت: وجود و بروز بسیاری از مشکلات در کشورهای دیگر به دلیل نداشتن ولی‌فقیه است.