سیاست » نماز جمعه
کد خبر : 327
۱۸:۲۲:۳۰ - شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
امام‌جمعه اقلید تأکید کرد

فرزندان انقلابی ایران اسلامی گستاخی رئیس‌جمهور آمریکا را بی‌پاسخ نمی‌گذارند

فرزندان انقلابی ایران اسلامی گستاخی رئیس‌جمهور آمریکا را بی‌پاسخ نمی‌گذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و آیات قرآنی و روایات اسلامی و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری از ارزش و جایگاه شهدا سخن گفت و یاد آن‌ها را گرامی داشت.
 وی با اشاره به معنویت و ارزش راهیان نور اظهار داشت: این سرزمین‌ها محل مناجات، عبادت، رشادت، مجاهدت و ازخودگذشتگی رزمندگان ما است که با غیرت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.
 طالبی در ادامه به ممنوعیت ورود اتباع برخی از کشورهای اسلامی به آمریکا به دستور رئیس‌جمهور این کشور اشاره و عنوان کرد: این امر عاقبت درستی برای آمریکا و رئیس‌جمهورش نخواهد داشت.
 امام جمعه اقلید درزمینهٔ انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس اشغالی گفت: این یک دهن‌کجی به بیش از یک میلیارد مسلمان جهان و آزرده کردن خاطر است که پایان تلخی برای وی و کشورش در پی دارد.
 خطیب جمعه اقلید به رفتار زشت آمریکا در بلوکه کردن دو میلیارد دلار پول ایران اسلامی در آمریکا و خبری دیگر که در لوکزامبورک صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: فرزندان انقلابی ایران اسلامی این جسارت و گستاخی را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت چراکه برایشان قابل‌تحمل نیست که این‌گونه دزدانه به اموالشان تعرض شود.
 طالبی به تذکرات مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و... و اینکه مسؤولان پاسخگو باشند که چه اقدام و عملی در مسائل گرانی، بیکاری، رکود و... صورت گرفته اشاره کرد و بیان داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، حمله فرهنگی دشمنان از تهدید نظامی آن‌ها خطرناک‌تر است و اگر در فرهنگ مانند اقتصاد تولید نباشد، واردات جای آن را می‌گیرد.
 امام جمعه اقلید از گلایه‌های مردم در مسائلی چون تولید، اشتغال و... و عدم تأثیر اقدامات مؤثر در زندگی آن‌ها اشاره و عنوان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری اگر کارهای ضروری و لازم در راستای اقتصاد مقاومتی انجام‌شده بود امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصادی و زندگی مردم شاهد بودیم.
 وی بابیان اینکه به فرمایش رهبر صلح زمانی ارزش دارد که همراه با عدالت باشد و اینکه می‌گویند اگر برجام نبود، بدون شک جنگ می‌شد، دروغ محض است، بر لزوم تکیه‌بر توان داخلی برای عزت و اقتدار هرچه بیشتر کشور تأکید کرد.
 خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود به ارزش و جایگاه ولایت مطلقه فقیه اشاره و بابیان دیدگاه روزنامه‌نگار برجسته مصری که گفت «ما اهل سنت از نعمت ولی‌فقیه محروم هستیم اما من معتقدم شما نیز این نعمتی که دارید را متوجه نیستید» اشاره کرد و اظهار داشت: وجود و بروز بسیاری از مشکلات در کشورهای دیگر به دلیل نداشتن ولی‌فقیه است.