صالح مشتاقی لار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به ثبت‌نام 632 نفر در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای اقلید اظهار داشت: 173 نفر در بخش مرکزی، 208 نفر در بخش حسن‌آباد و 145 نفر در بخش سده کاندیدای شرکت در این انتخابات شدند.

وی از ثبت‌نام 106 کاندیدا در حوزه شهری این شهرستان (شهرهای اقلید، سده، حسن‌آباد و دژکرد) خبر داد و عنوان کرد: یک نفر از کاندیداهای شهر اقلید و دو نفر از شهر دژکرد انصراف داده‌اند.

مشتاقی لار بابیان اینکه در مجموع 16 نفر از ثبت‌نام‌شده‌های شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رد صلاحیت شدند گفت: از بین این افراد 2 نفر از شهر اقلید، 3 نفر از شهر سده، یک نفر از شهر دژکرد و 11 نفر از بخش‌های تابعه بودند.

فرماندار اقلید در ادامه با اشاره به فرصت چهارروزه برای اعتراض افرادی که رد صلاحیت شدند بیان کرد: بررسی‌های لازم انجام خواهد شد و آگهی اسامی نامزدها از هجدهم تا بیستم اردیبهشت‌ماه جاری توسط فرمانداری اعلام می‌شود.

مشتاقی لار در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: پایبندی به قانون و رعایت احترام به یکدیگر از مهم‌ترین اصولی است که کاندیداها باید رعایت کنند.