به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در اجتماع راهپیمایان روز جهانی قدس دراقلید گفت: در مورد مسئله قدس و فلسطین همین نکته بس که هیچ جنایتی بزرگتر از اشغال یک کشور و کشتار مردم آن و تشکیل یک کشور غاصب در دل آن نیست .

وی افزود: و اما عاملان این فاجعه بزرگ چه کسانی یا چه کشورهایی بودند ؟ بعد از جنگ جهانی دولتهای غربی با محوریت انگلیس به بهانه جبران نسل کشی یهودیان و همچنین نیاز به ایجاد یک پایگاه جدید در خاورمیانه برای کنترل منطقه، یک کشور جعلی بنام اسرائیل را ایجاد و چه از بعد  تسلیحاتی و چه از بعد اقتصادی و موارد دیگر از آن حمایت کردند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: دربرهه ای  از زمان رخوت کشورهای عربی باعث شد که این غده سرطانی هر روز بزرگتر و ضرر و زیانی که به جهان وارد کرد آسیب هایش بیشتر شود. تا اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید با پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت از جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان بارقه امیدی در دل مردم فلسطین و لبنان جهت احقاق حق خود ایجاد گردید و نقشه استعمارگران را برای تشکیل خاورمیانه جدید بیش از ۴۳ سال است که  برآب کرده است.

صالحی اظهار کرد: کشورهای اروپایی می خواهند برای حل بحران فلسطین پا درمیانی بکنند، مگر بحران فلسطین را چه کسی یا چه کسانی ایجاد کرده اند. مگر روز اول روباه مکار، انگلیس این نقشه را برای فلسطین و  لبنان نکشید مگر این توطئه زیر سر آنان نبود که اکنون بخواهند پادرمیانی کنند و مشکل را حل کنند .

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی فقط به دست مردم  فلسطین  بدون دخالت هیچ کشور  ثالثی از کشورهای اروپایی گرفته تا انگلیس و  آمریکا، حل خواهد شد.

صالحی در مورد مذاکرات هسته ای گفت:جا دارد تشکر کنیم از تیم مذاکره کننده که الحق و الانصاف تا امروز از هیچ یک از خطوط قرمز عبور نکرده اند و انتظارات بیجا و فرابرجامی آمریکا را نپذیرفته اند و نخواهند پذیرفت .

وی افزود :اینکه  آمریکا بخواهد همچنان سپاه مقدس جمهوری اسلامی در لیست سازمان های تروریستی قرار بگیرد و عدم پذیرش آن از سمت کشور ما نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی هست.اگر قرار است سپاه عزیز ما در لیست گروه های تروریستی قرار بگیرد ،قبل از آن باید ارتش آمریکای جنایتکار در لیست قرار بگیرد. این همه جنایت که در گوشه گوشه جهان صورت می‌گیرد،کشتار مردم بیگناه سوریه، لبنان، افغانستان، یمن به دست چه کسی صورت می‌گیرد ؟ مگر نه به دست همین آمریکایی هاست./