به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، سید محسن میرقادری ظهر امروز در جلسه دیدار کارکنان کمیته امداد با امام‌ جمعه که به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد و هفته احسان و نیکوکاری در دفتر وی برگزار شد، حفظ قوام و سلامت خانواده‌هایی که به دلایل مختلف در مقاطعی از زندگی با مشکل مواجه می‌شوند را به‌عنوان رسالت کمیته امداد خواند و اظهار داشت: 3 هزار و 990 خانوار با جمعیتی بالغ‌بر 9 هزار و 351 نفر از نیازمندان اقلید زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان قرار دارند.
وی با ارائه گزارشی از خانوارهایی که به دلایل مختلف از جمله فوت، بیکاری، ازکارافتادگی و سالمندی سرپرست و ... در این آمار قرار دارند عنوان کرد: 895 دانشجو و دانش‌آموز و 275 ایتام نیازمند زیرپوشش کمیته امداد اقلید قرار دارند که این نهاد از ابتدای سال 95 تاکنون با هزینه‌ای بالغ‌بر 560 میلیون تومان در راستای مساعدت‌های دانش‌آموزی، اسکان در مجتمع‌های شبانه‌روزی، کمک‌هزینه شهریه دانشجویی، مشاوره و آموزش خانواده‌ها، برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی و... در قالب خدمات فرهنگی در راستای رفع نیاز آنها کوشید.

قائم‌مقام کمیته امداد اقلید با اشاره به پرداخت کمک‌معیشت ماهانه 2 میلیارد و 700 میلیون تومانی کمیته امداد اقلید به مددجویان زیرپوشش در سال جاری، کمک‌هزینه خرید کالای پزشکی، سبد غذایی، خدمات درمانی، بیمه، فرانشیز و خدمات ویژه و ... را ازجمله خدمات بهداشتی، درمانی و امور بیمه‌ای ارائه‌شده به مددجویان اقلید عنوان کرد که در کل 950 میلیون تومان بوده است.
میرقادری مشاوره اشتغال، آموزش و حرفه‌آموزی، پرداخت تسهیلات و ... را ازجمله خدمات صورت گرفته در راستای اشتغال‌زایی مددجویی عنوان کرد و گفت: در سال جاری 197 طرح اشتغال‌زایی با اعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد و 450 میلیون تومان اجرا شده است.
وی خدمات عمرانی و ساختمانی در راستای احداث، بهسازی، تعمیرات و اجاره مسکن و هزینه انشعابات با اعتبار 380 میلیون تومانی را از دیگر خدمات کمیته امداد اقلید در سال جاری عنوان کرد و افزود: پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به مبلغ 320 میلیون تومان، 450 مورد وام کارگشایی قرض‌الحسنه با اعتبار 650 میلیون تومان و 800 مورد کمک بلاعوض موردی به مبلغ کلی 110 میلیون تومانی را از دیگر خدمات کمیته امداد اقلید در سال 95 برشمرد.
انتهای پیام/