ه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در این همایش مدیرکل صدا وسیمای مرکز فارس گفت : رسانه ها در عصر ارتباطات، با سرعت زیاد در حال تغییر هستند  و هر روز شاهد این هستیم که رسانه ای کنار می رود و رسانه ای دیگر به جای آن فعالیت می کند.

سهرابی با اشاره به تمدن ایران گفت: در حال حاضر 200 شبکه، با تبلیغ علیه دین و تمدن ایران فعالیت می کنند که نشان دهنده برنامه ریزی دنیای سرمایه داری برای جلوگیری از حرکت و اندیشه ایرانیان و تاثیر آن ها بر آینده است.

وی توان هم اکنون ایران اسلامی را ناشی از دم مسیحایی امام و برگرفته از آرمان های او بیان کرد و افزود: ایران امروز در مذاکرات و معاملات سیاسی و اقتصادی دنیا جایگاه مهمی دارد و این به معنی وجود اقتدار، وحدت و پیروی از رهبر معظم انقلاب در جامعه ایرانی است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با بیان این که  شبکه های ماهواره ای به دنبال تقدس زدایی از مردم هستند گفت: نقش خبرنگاران صدا و سیما، در انتخابات پیش رو بسیار مهم است و باید انتخابات پرشور و باشکوه را به نحو شایسته  نمایش بگذارند.

وی با اشاره به نقش  آموزش در بخش های شکلی و محتوایی  ارتباطات و حضور موثر وفعال در فضای مجازی گفت : خبرنگاران صدا و سیما که نماینده این سازمان و رابط مردم هستند، باید تلاش کنند با شرکت در دوره های یادگیری مخابره خبر، از دیگر رسانه های عقب نمانند.

سهرابی ضمن اشاره به کسب تندیس برتر خبر در بین 33 مرکز صدا و سیمای کشور توسط مرکز فارس گفت: این موفقیت ناشی از تلاش شبانه روزی خبرنگاران معاونت خبر فارس در سراسر استان است.

وی با اشاره به اضافه شدن فضای مجازی به بخش های فعالیتی صدا و سیما گفت: باید تلاش کنیم که در این زمینه نیز تلاش و حضوری چشم گیر داشته باشیم و با ایجاد تفاهم نامه با اپراتورهای تلفن، در فضای مجازی گامی بلند برداریم که البته صدا و سیمای مرکز فارس با راه اندازی خبرگزاری این رسانه،گام بزرگی  در بخش رسانه های نوین برداشته است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس همچنین با اشاره موفقیت این مرکز در کسب رتبه برترین مرکز کشور در سیزدهمین جشنواره فناوری رسانه گفت : کسب این رتبه سبب می گردد تا تلاش مرکز فارس برای توسعه فنی رسانه استانی دو چندان شود که یکی از برنامه های این مرکز رفع برخی مشکلات در شهرستان ها و تکمیل شبکه های دیجیتال در نقاط دور دست و روستاهای استان است.

وی در این زمینه گفت : در شهرستان گراش به زودی فرستنده اف ام راه اندازی می شود و با ایجاد شبکه دیجیتال، مردم این منطقه می توانند بیش از 20 کانال را با کیفیت بالا دریافت کنند.

در این همایش اصغر فرودی فرماندار شهرستان گراش و حجت الاسلام شاهچراغ امام جمعه شهر گراش به بیان نقش خبرنگاران آزاد در هدایت مردم پرداختند در پایان همایش سه روزه خبرنگاران آزاد که با حضور 54 نفر از خبرنگاران سراسر استان برگزار شد از سه خبرنگار برتر، ساعی و کوشا در سال 94 تجلیل شد.

محمد اثنی عشری از لارستان، محمدکریم کدیور از فسا و رسول کردگاری از نی ریز به ترتیب بعنوان خبرنگاران برتر انتخاب شدند.

همچنین از مهدی رحیمی خبرنگار شهرستان اقلید به سبب انتخاب بعنوان خبرنگار برتر کشور در آبان ماه امسال نیز تقدیر شد.

در پایان این همایش بیانیه پایانی در ده بند با تاکید بر حضور تاثیرگذار خبرنگاران آزاد در انتخابات پیش رو ، فعالیت مطلوب در فضای مجازی، لزوم فراگیری دانش خبری ، به امضاء خبرنگاران شرکت کننده در همایش رسید.  

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در حاشیه این همایش در دیدار با دو خانواده شهید از مقام شامخ آنان تجلیل کرد