به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با اشاره به نظرسنجی در کردستان عراق اظهار داشت: هیچ شک و شبهه‌ای نیست که در این ماجرا دست خبیث و کثیف آمریکا، صهیونیسم و انگلیس در کار است.

وی این کار را برخلاف حوزه جغرافیایی عراق و نیز قانون و عرف بین‌الملل و کشورها دانست و گفت: کردستان عراق بخشی از خاک و سرزمین این کشور است؛ بر هم زدن جغرافیای یک کشور چه معنایی دارد؟!

طالبی با بیان اینکه عملی شدن این معما موجب می‌شود که فردا در دنیا سنگ روی سنگ بند نشود، عنوان کرد: آمریکا، انگلیس و صهیونیسم به دنبال تکه‌تکه کردن دنیای اسلام و ایجاد حاشیه‌ای امن برای اسرائیل هستند به طوری که در چند سال گذشته کوشیدند تا عراق را به سه قسمت کردن تقسیم کنند که موفق نشدند.

امام جمعه اقلید با تأکید بر اینکه کشورهای همسایه عراق باید با برگزاری اجلاس فوری و تحت فشار قرار دادن سازمان ملل مانع وقوع چنین خیانتی شوند، بیان داشت: باید علیه آمریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب و شخص بارزانی و افرادش در دادگاه اعلام جرم شود و برای جمع کردن این بساط، مسؤولان این اقلیم تحت فشار قرار گیرند.

خطیب جمعه اقلید خاطرنشان شد: اگر دولت‌های منطقه و همسایه عراق مانع بروز این ماجرا نشوند و فرصت را از دست دهند، جنگ داخلی دیگری در این کشور راه می‌افتد که دودش نخست به چشم مردم کُرد و سپس به سایر مناطق می‌رود.

وی سپس به سخنان سخیف، بی‌اساس و بی‌ادبانه رئیس‌جمهور آمریکا که ملت ایران را تروریست خواند نیز اشاره کرد و یادآور شد: هیچ ملتی همانند مردم بزرگ ایران اسلامی در دنیا وجود ندارد که از ظلم و جنایت و تروریست بیزار بوده و شعارش مرگ بر آدمکش باشد.

طالبی افزود: هیچ ملتی به‌اندازه یا بیشتر از ما از تروریسم آسیب ندیده است به طوری که در یک برهه از زمان یک دولت را از ما گرفتند و در برهه‌ای نیز مجلس و ...و اکنون یک فرد کاباره‌گردان و رقاص ملت نجیب و بافرهنگ ایران اسلامی را تروریزم می‌خواند.

امام جمعه اقلید به دبه درآوردن رئیس‌جمهور آمریکا در ازسرگیری دوباره مذاکرات اشاره و با بیان اینکه این امر شدنی نیست، عنوان کرد: آمریکا خواهان بازنگری از سایت‌های نظامی ما است که جوابش را سپاه و ارتش به خوبی دادند.

وی تأکید کرد: ایران اسلامی برای دفاع از سرزمین، مقدسات و ارزش‌ها و مردمش به هراندازه‌ای که لازم باشد (در زمینه‌های مختلف هوایی، زمینی، دریایی) سلاح می‌سازد و در این کار نه با کسی مشورت می‌کند و نه نیاز به اجازه دارد.

خطیب جمعه اقلید خطاب به آمریکا، اسرائیل و... گفت: فرمانده کل قوای ما، مقام معظم رهبری به شما اعلام کردند که اگر دست از پا خطا کنید و به هر صورتی که سلاح علیه ما بکار گیرید، ما نیز در همان اندازه به شما پاسخ می‌دهیم و بدانید که با این کار حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان شده می‌بینید.

طالبی با بیان اینکه بر اساس منابع خبری، ایالات‌متحده آمریکا می‌خواهد در گزارش ماه اکتبر خود به کنگره، مدعی عدم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام شود، با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری تصریح کرد: آمریکایی‌ها به بهانه برجام مذاکره به دنبال تسلط دوباره بر ما هستند ازاین‌رو مسؤولان باید هوشیار باشند.

امام جمعه اقلید با اشاره به سخن رئیس‌جمهور فرانسه به رئیس‌جمهور ایران مبنی بر اینکه مواظب هرگونه اقدام تحریک‌آمیز علیه آمریکا باشید و اینکه پاسخی از رئیس‌جمهور ما به این سخن دیده نشد عنوان داشت: ما در جواب به آن‌ها می‌گوییم که چهل سال است که آمریکا هر کاری که از دستش برمی‌آمد علیه ایران انجام داد، اما نه آن‌ها و نه دولت‌هایشان نتوانستند هیچ غلطی بکنند، پس ما را از تهدید چه فرد یا افرادی می‌ترسانید.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود یاد شهدا به ویژه شهید حججی را گرامی داشت و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره این شهید و اینکه از شهید حججی با عظمت یاد کردند، از همراهی مردم تهران، اصفهان، نجف‌آباد و... تقدیر و تأکید کرد: جا داشت حداقل در تهران، ادارات، دولت و مجلس یعنی قوای سه‌گانه نیز تعطیل شده و در آیین تشییع پیکر مطهر این شهید سر از تن جدا شرکت می‌کردند.

امام جمعه اقلید در پایان به تشریح و بیان اهمیت واقعه کربلا و توصیه‌هایی در زمینه زنده نگه‌داشتن آن پرداخت و گفت: امام حسین (ع) قیام کرد تا بفهماند زمانی که دین مقدس اسلام در خطر است باید جان را فدا کرد و بدون توجه به کمیت و تعداد افراد برای ماندگاری و صیانت از دین کوشید.

طالبی اظهار نمود: عاشورا باید زنده نگه داشته شود چراکه حیات اسلام، قرآن و عترت است.

انتهای پیام/