عبدالرضا راسخ  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید، با تبریک روز اصناف و تقدیر از تلاش و خدمت این قشر اظهار داشت: نام‌گذاری یکم تیرماه به عنوان روز اصناف، گویای اهمیت و جایگاه این قشر بزرگ از جامعه در رشد و بالندگی کشور است.

وی بابیان اینکه اصناف در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری دارند، عنوان داشت: اصناف به دلیل گستردگی و ارتباط نزدیکی که با اقشار مختلف جامعه دارند در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رشد و توسعه اقتصادی تأثیر بسزایی دارند.

رئیس اتاق اصناف اقلید افزایش سهم بخش خصوصی در برنامه‌های اقتصادی کشور در راستای تولید ثروت، کارآفرینی و اشتغال را یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اصناف از دامنه فعالیت گسترده‌ای برخوردار بوده و نقشی مهمی در رفع موانع و مشکلات کسب‌وکار و اشتغال داشته و یکی از اثرگذارترین نهادهای خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

راسخ با تأکید بر لزوم ارتقای دانش و اطلاعات اصناف و بازاریان، از برگزاری چندین دوره آموزشی باهدف ترویج فرهنگ کسب روزی حلال و آگاهی بخشی توسط اتاق اصناف اقلید خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تغییرات سریع در تکنولوژی، اصناف باید خود را با این تحولات همگام ساخته و سطح دانش عملی خود را ارتقا دهند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی اصناف و توجه به آموزش و ارتقای سطح آگاهی عمومی آن‌ها یکی از مؤلفه‌های مهم در راستای رونق کسب‌وکار به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیر ارتقای آگاهی علمی و عملی اصناف در عملکرد مؤثر آن‌ها، تداوم آموزش‌ها امری لازم و رویکرد اصلی اتاق اصناف این شهرستان خواهد بود.

این مسؤول بابیان اینکه رفتار جهادی در اقتصاد به معنای کار و کوشش ایثارگران با قصد قربت در صحنه جنگ اقتصادی با دشمن است، بر لزوم تحول رویکرد به مقوله اقتصاد تأکید کرد و اظهار نمود: اصناف با همت جهادی در عرصه اقتصادی مجاهدت می‌کنند.

راسخ سود محوری، سرمایه سالاری و تکثرگرایی را مخالف جهاد اقتصادی موردنظر نظام اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام خواند و بیان کرد: فرهنگ حاکم بر اقتصاد می‌تواند پذیرای مفهوم ارزشی جهاد باشد یا نباشد که به حمد الهی در ایران اسلامی، اصناف با روحیه جهادی و انقلابی همواره مدافع ارزش‌های والای انقلاب و اسلام و کشور بوده و هستند.

رئیس اتاق اصناف اقلید به تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی، تهدید و جنگ نظامی و ... علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره بابیان اینکه عرصه اقتصادی نیز مانند عرصه‌های فرهنگی و نظامی میدان نبرد است، جهاد اقتصادی به معنای واقعی اصناف و بازاریان در حمایت از تولید ملی و سرمایه‌های داخلی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را اثرگذارترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن برشمرد.

راسخ در پایان سخنان خود با اشاره به روز جهانی قدس و لزوم حمایت از مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین در راستای اتحاد و همبستگی بین مسلمانان، حضور پرشور اصناف و بازاریان در راهپیمایی این روز را خواستار شد.