به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، مردم مسلمان و نوع‌دوست ایران اسلامی که در طول سال در خدمت و کمک به هم نوع نیازمند خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، ماه مبارک رمضان را فرصتی ارزنده‌تر و مناسب‌تر برای اوج این کار معنوی می‌دانند.

در این راستا، به همت نهادهای مختلف، آیین‌های متعدد و متنوعی برگزار می‌شود که جشن‌های رمضان نمونه‌ای از آن است.

مردم خیر اقلید نیز شامگه دوشنبه با حضور در همایش بزرگ «جشن رمضان» که به همت کمیته امداد در سالن امام رضا برگزار شد، آمادگی، همراهی و حمایت خود را از مددجویان، ایتام نیازمند و خانواده‌های محروم این شهرستان اعلام کردند.

علاوه بر مسؤولان شهرستانی و خیران، خانواده‌های نیازمند و ایتامی در این همایش حضور داشتند که چشم امیدشان پس از خداوند متعال به دستان بخشنده خیران بود.

افرادی که با نوشتن آرزوهای خود و نصب آن به درخت آرزوها، قناعت و امیدواری خود را به رخ می‌کشیدند.

آرزوهای بزرگی که در دنیای کوچکی چون چرخ خیاطی، فرش، یخچال و یا یک دوچرخه خلاصه می‌شد و خیرانی که با تمام وجود در این همایش شرکت کردند تا با چیدن میوه‌ای از این درخت آرزوها، سعادت اخروی خود را ثبت کنند.

حدود 12 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد اقلید قرار دارند

مدیر کمیته امداد اقلید در این آیین با اشاره به اعتقادها و باور دینی ملت مسلمان ایران اسلامی و نیز فضیلت‌های معنوی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای رسیدگی بهتر و بیشتر به امور نیازمندان و مشارکت برای رفع مشکلات و نیازهای آن‌ها است.

محمدحسین امیدی بابیان اینکه 4 هزار خانوار با جمعیتی حدود 12 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد اقلید قرار دارند عنوان کرد: 400 یتیم زیر 15 سال تحت پوشش کمیته امداد اقلید هستند که به لطف خداوند و همت خیران، تمام آن‌ها از کمک‌های معنوی حامیان برخوردار می‌شوند اما برای تأمین کامل نیازهای آن‌ها مساعدت سایر خیران لازم است.

وی با اشاره به کمک‌های خیران در پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی، درمانی، مسکن، کالا و... تصریح کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران تنها مالی نیست بلکه حمایت‌های معنوی را نیز شامل می‌شود.

لزوم مشارکت مؤثرتر و حمایت جدی‌تر خیران و مردم در کمک به نیازمندان

در ادامه این آیین امام‌جمعه اقلید با گرامی‌داشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی از ارزش کمک به هم‌نوع و نیازمندان سخن گفت و اظهار داشت: هر کار خیری نیاز به‌واسطه دارد.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی با اشاره به آیات و روایات اسلامی و قرآنی و بابیان اینکه خداوند شکور و قدردان است تصریح کرد: خداوند کار خیر را چندین برابر پاداش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه هر فردی به‌اندازه توان خود باید گوشه‌ای از کار را گرفته و در راستای کمک به نیازمندان و فقرزدایی در جامعه گام بردارد، عنوان داشت: در سایه انقلاب بزرگ امام خمینی (ره) و تشکیل نهادهایی چون کمیته امداد بخش بزرگی از مشکلات نیازمندان و مستضعفان رفع می‌شود.

امام‌جمعه اقلید به جمعیت حدود 30 هزار نفری تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد، بهزیستی و نیز هلال‌احمر این شهرستان اشاره کرد و کمک مؤثرتر و حمایت جدی‌تر خیران و مشارکت بهتر مردم در این زمینه را خواستار شد.

جمع‌آوری 60 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی در جشن رمضان اقلید

به گزارش فارس، جشن رمضان اقلید مانند سایر همایش‌ها و آیین‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار شد، اما بخش ویژه این جشن، چیدن میوه‌های متفاوت از درختی خاص به نام درخت آرزوها بود که مددجویان و ایتام نیازمند این شهرستان با نوشتن و نصب آرزوهای خود به آن، با تمام وجود و امید دستان بخشنده و دل‌های مهربان خیران را طلب می‌کردند.

میوه‌هایی که هر یک از مسؤولان حاضر در جلسه و خیران این شهرستان با چیدن آن‌ها، آرزویی را برآورده، دلی را شاد و لبی را خندان کردند.

گفتنی است این همایش با جمع‌آوری حدود 60 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی خیران اقلید به پایان رسید.