به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، مسؤول هیأت رزمندگان اسلام این شهرستان شامگاه شنبه در آیین افتتاح مرکز پژوهشی امام رضا (ع) که با حضور امام‌جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، رؤسای اتاق اصناف، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد، درمانگاه امام هادی (ع) و برخی دیگر از مسؤولان شهرستانی صورت گرفت با تبریک دهه کرامت، افتتاح این مرکز پژوهشی را ادامه سلسله برنامه‌های این ایام خواند و اظهار داشت: در دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی بسیاری در سطح شهرستان اقلید برگزار شد که آیین استقبال از دوندگان جاده ولایت، جشن‌های متعدد، محفل انس با قرآن، یادواره شهدای سادات و هم نام امام رضا (ع) ازجمله این برنامه‌ها بود.

محمدمهدی ایمنی با بیان اینکه عبور امام رضا (ع) از شهرستان اقلید طی تحقیقات صورت گرفته به اثبات رسیده است، این امر را سعادتی بزرگ برای مردم این شهرستان دانست و از مزایای معنوی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... این امر برای منطقه سخن گفت.

وی تصریح کرد: در کنار برنامه‌هایی که در قالب جشنواره رضوی نسیم ولایت در اقلید برگزار می‌شود گردآوری، عرضه و پژوهش‌های بیشتر در این زمینه امری لازم و ضروری است تا علاوه بر اینکه اقدامات صورت گرفته در این زمینه بیان شود، بستری مناسب برای ترویج و گسترش ارزش‌های معنوی و اسلامی و زندگی‌نامه ائمه به ویژه امام رضا (ع) در راستای نهادینه کردن فرهنگ رضوی و سبک زندگی اسلامی در جامعه فراهم شود ازاین‌رو مرکز پژوهشی امام رضا (ع) راه‌اندازی شد.

ایمنی با حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی با محوریت شناخت هرچه بیشتر امام رضا (ع) را از اصلی‌ترین اهداف دبیرخانه جشنواره رضوی نسیم ولایت در راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد و گفت: مدیریت این مرکز را دکتر محسن خدامی، رئیس دانشگاه فرهنگیان اقلید با همکاری رؤسای سایر مراکز آموزش عالی، حوزه علمیه و آموزش و پرورش این شهرستان به عهده دارد.

دبیر جشنواره رضوی نسیم ولایت اقلید در پایان حمایت مسؤولان شهرستانی در تجهیز و تقویت این مرکز پژوهشی را خواستار شد.

امام جمعه اقلید نیز در ادامه از اهداف متعالی جشنواره رضوی نسیم ولایت در اجرای برنامه‌های متنوع برای ارتقای سطح فکری و زندگی مردم و آشنایی هرچه بیشتر آن‌ها با زندگی ائمه سخن گفت.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی تأکید کرد: باید در مرکز پژوهشی امام رضا (ع) برای رده‌های مختلف سنی کار شود و نیازهای آن‌ها در نظر گرفته‌شده و اطلاعات جامع ارائه شود.

به گزارش فارس، مرکز پژوهشی امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت و به همت دبیرخانه دائمی نسیم ولایت و با مساعدت دانشگاه فرهنگیان در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/