به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری شبستان_گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: امامان جمعه در هر شهر و استانی نماینده رهبر انقلاب در  آن استان یا شهر محسوب می شوند در کنار برگزاری نماز جمعه و جماعت انسجام بخشی و هدایت فرهنگی در منطقه و سیاست گذاری کلان در راستای پیشبرد اهداف انقلاب و گام دوم انقلاب از وظایف دیگر آنها به شمار می رود در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام محمدرضا رئیسی زاده امام جمعه سده استان فارس در تشریح فعالیت‌های دفتر امام جمعه این شهر در طرح دفتر سیار امام جمعه به شرح زیر ارایه می شود.

فعالیت های دفتر امام جمعه این شهر را توضیح دهید؟

رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان خواسته‌اند شانه خود را زیر بار مسئولیت دهند. از شهریورماه 98 که وارد سنگر امامت جمعه شدم و سعی کردم بین مردم باشم. چون امام جمعه، بین مردم به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود و از طرف دیگر بودجه‌ای ندارد و طبیعتا کارهای عمرانی و.... را نمی‌تواند انجام دهد بر همین اساس باید به نحو دیگری پاسخگوی مردم باشد.

از چه طریقی مشکلات مردم را رصد می کنید؟

بهترین راه را رصد مشکلات مردم از بین خود مردم بود. ما با مردم دیدارهایی که ترتیب می‌دهیم ، با این کار تبدیل به پل ارتباطی بین مردم و مسئولین شده‌ایم.  با مطالبه‌گری از مسئولین و توجه به این موضوع که مسئولین به نامه یا تماس امام جمعه اهمیت می‌دهند این کار را به صورت جدی پیگیری کردیم.

شهید سلیمانی چه الگویی را در مدیریت و اجرای طرح امام جمعه سیار به شما ارایه می دهد؟

ما با الگوپذیری از شهید سلیمانی دراجرای این طرح تلاش کردیم تا به خوبی آن را اجرا کنیم ، ما وقتی فیلم‌ها و عکس‌های شهید سلیمانی را می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم ایشان مدیر پشت میز نبود، مدیر پشت خاکریز بود. برای همین با الگوگیری از ایشان سعی کردیم ما نیز در میدان عمل حاضر باشیم و با این کار بتوانیم باری از روی شانه مردم برداریم. بسیاری از مدیران خوب و موفق انقلاب اسلامی مانند شهید مهدی باکری که این روزها نیز سالگرد شهادتشان است به همین صورت بودند. ما برای تحقق مدیریت جهادی که خواسته رهبر انقلاب است نباید پشت میز بنشینیم.

مساجد چه نقشی در اجرای طرح امام جمعه سیار دارند؟

در راستای اجرای این برنامه، برای روستاهایی که فاصله زیادی با محل استقرار دفتر امام جمعه را دارند ما برنامه ریزی کردیم تا هفته‌ای سه روز از وقتمان را در خدمت این عزیزان باشیم. این عزیزان گاهی 70 کیلومتر را برای دیدار با امام جمعه مجبور بودند بپیمایند تا کاری را برایشان انجام دهیم. برای همین برای اعتلای جایگاه مسجد روستا، جلسات خود را در مساجد قرار می‌دهیم تا توجه مردم به این مکان مقدس بیشتر شود. الحمدلله مساجد امروزه در این روستاها،  به عنوان محور و پایگاه حل مشکلات مردم شناخته می شوند.

اهداف طرح دفتر سیار امام جمعه را توضیح بفرمایید؟

 هدف مبنایی این طرح تشکیل شبکه جوانان تمدن‌ساز گام دوم انقلاب اسلامی است. ما می‌خواهیم در بخش‌های تحت پوشش خود شبکه‌ای را ایجاد کنیم تا به صورت منسجم به دنبال تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشند.

نظر مردم  نسبت به این طرح چگونه است؟

مردم استقبال خوبی از این طرح داشتند، بعنوان مثال یکی از روستاهایی که به دلایلی از نظر جغرافیایی جابجا شده مشکلاتی برایشان ایجاد شده است. این روستا به عنوان قطب دامداری منطقه بوده و هم‌اکنون به خاطر محدودیت‌ها مردم آن دیگران نمی‌توانند مثل قبل دامداری کنند. با صحبت‌هایی که با این عزیزان شد، تصمیم گرفتند شرکت تعاونی تاسیس کنند و با تعامل صورت گرفته با یکی از شرکت‌های منطقه، بزهای خاصی را برای خودشان خریداری خواهند کرد و شیر این بزها به صورت تضمینی از این عزیزان خریداری می‌شود. ما در همه فعالیت‌های خود به مردم می‌گوییم سعی کنید منتظر مسئولین نمانید و خودتان کار خود را جلو ببرید. خدا را شکر مردم از اقتصاد مردم محور استقبال می‌کنند و بسیاری از روستاها با همین کار مشکلشان حل شده است.