به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‎الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با بیان اینکه نجات از فتنه بصیرت می‌خواهد، سالروز حماسه ۹ دی را گرامی داشت و به برخی از فرمایشات حضرت علی (ع) در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: فتنه فضایی غیر قابل تشخیص دارد که در زمان وقوع، شناخته نمی‌شد بلکه پس از اینکه پشت‌سر گذاشته شد، حقیقت آن آشکار می‌شود.

وی ادامه داد: فتنه‌گران در فتنه سال ۱۳۸۸ ابتدا از پیروزی در انتخابات صحبت کردند و سپس سخن از تقلب زدند و مردم را به تجمع در خیابان‌ها و ابطال انتخابات تحریک کردند؛ ماه‌ها فضای کشور را متشنج و ناامن کرده و خوراک برای دشمنان فراهم ساختند.

امام جمعه اقلید، یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و به برخی از جان‌فشانی‌ها، رشادت‌ها و پیروزی‌های سردار دل‌ها در دفاع از سوریه، نابودی داعش و مقابله و مبارزه با استعمارگران و جنایتکارانی همچون آمریکا و صهیونیسم و آل سعود و جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد.

طالبی تصریح کرد: حاج قاسم فردی بود که جنگ را در کشورهای خارج از ایران اسلامی (عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و...) نیز مدیریت کرد و نه تنها کارنامه نظامی درخشانی دارد بلکه راهبردهای دیپلماسی مؤثری نیز داشت.

اشاره به فضایل اخلاقی و عرفانی حاج قاسم بخش دیگر سخنان امام جمعه اقلید در خطبه‌های امروز بود که در این زمینه از توصیه‌ها و سفارش‌های این شهید بزرگوار در خصوص کمالات معنوی و بهره‌گیری از فضای معنوی سحرگاهان، اقامه نماز شب، دوری از دروغ و احترام و خضوع در برابر بزرگترها به‌ ویژه پدر و مادر سخن گفت.

وی افزود: اخلاص در عبادت و بندگی خداوند متعال، ولایت‌پذیری، احترام به پدر و مادر، عنایت ویژه به خانواده شهدا، محدود نبودن در درجه و جایگاه و احترام به تک‌تک نیروها، خلوص در عمل و...ازجمله عوامل اصلی پیروزی، محبوبیت و ارزشمندی سردار دل‌ها بود.

امام جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و ایام فاطمیه را تسلیت گفت و از همراهی مردم و نهادهای مختلف در برگزاری آیین عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد.

طالبی از گرانی‌ اجناس و کالاها که به صورت حبابی از در و دیوار کشور بالا می‌رود انتقاد کرد و با تأکید بر اینکه هیچ یک از این گرانی‌ها ربطی به تحریم ندارد، یادآور شد: متأسفانه تاکنون هیچ‌ یک از نشست‌ها و اظهارنظرهای صورت‌گرفته در این مورد نتیجه نداده است.

وی از همت خیران که با هماهنگی خواهران و برادران مکتب سلیمانی گام دوم انقلاب و نهادهایی چون سپاه، انجمن‌های خیر محور و کمیته امداد به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اقدام کردند، تقدیر کرد.