به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، در جلسه‌ای با حضور مدیرکل کمیته امداد فارس، معاون فرماندار اقلید، بخشداران و برخی از مسؤولان شهرستانی که در سالن اجتماعات کمیته امداد این شهرستان برگزار شد، با تقدیر از زحمات محمدحسین امیدی، یعقوب جاماسب به عنوان مدیر جدید کمیته امداد شهرستان اقلید معرفی شد.

مدیر پیشین کمیته امداد اقلید در ابتدای این آیین به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت و با اشاره به 3 هزار و 990 خانوار مددجو با جمعیتی حدود 10 هزار نفر، از پرداخت کمک‌معیشت ماهانه 2 میلیارد و 700 میلیون ریالی به آن‌ها خبر داد.

محمدحسین امیدی به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی 223 نفر از زنان سرپرست خانوار و نیز 352 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال اشاره و در ادامه پرداخت مساعدت‌های بیمه خدمات درمانی، خرید کالای پزشکی، کمک‌های بهداشتی، شهریه‌های دانشجویی، کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزی، اسکان 120 دانش‌آموز در مجتمع‌های شبانه‌روزی، برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی و... را به عنوان بخشی از عملکرد کمیته امداد اقلید برشمرد

مدیر پیشین کمیته امداد اقلید گفت: توزیع ماهانه سبد غذایی ویژه 250 کودک زیر شش سال دچار سوءتغذیه با اعتباری بالغ بر 950 میلیون ریال از دیگر خدمات این نهاد است.

وی با اشاره به اجرای 197 طرح اشتغال مددجویی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 450 میلیون ریال اظهار داشت: مشاوره اشتغال، آموزش‌های مختلف و حرفه‌آموزی، پرداخت تسهیلات، هدایت و نظارت طرح‌ها در راستای کسب موفقیت و سوددهی ازجمله عملکردهای کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و توانمندسازی آن‌ها است.

ارائه خدمات عمران و ساختمان با احداث مسکن، بهسازی مسکن روستایی، تعمیرات کلی و جزئی، هزینه انشعاب، اجاره مسکن و... حوزه دیگری از عملکرد کمیته امداد اقلید است که امیدی در مورد آن سخن گفت و افزود: حمایت از ایتام نیازمند و ارائه خدمات اکرام ایتام و محسنین، بیمه تأمین آتیه ایتام، 800 فقره مساعدت‌های بلاعوض موردی به مبلغ 110 میلیون ریال، پرداخت 130 کمک‌هزینه ازدواج به اعتبار کمک‌هزینه ازدواج به اعتبار 320 میلیون ریال و... نیز بخش دیگری از تلاش کمیته امداد این شهرستان در خدمت به مددجویان است.

مدیر پیشین کمیته امداد اقلید در پایان سخنان خود عملکرد حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد را در جمع‌آوری 380 میلیون ریال صدقه، 300 میلیون ریال کمک مردمی در مراکز نیکوکاری، 252 میلیون ریال زکات، 290 میلیون ریال کمک مردمی در سایر سرفصل‌ها، تجلیل از زکات دهندگان برتر، مشترکان فعال صدقات، خیران مسکن‌ساز و... برشمرد.