به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی بعدازظهر امروز در نهمین همایش خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار این شهرستان که با حضور مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس، فرمانده سپاه اقلید، مدیر آموزش‌وپرورش، برخی از مسؤولان شهرستانی، خیران، مدیران، انجمن اولیا و فرهنگیان مدارس و تعدادی از دانش‌آموزان در سالن امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد یاد شهدا را گرامی داشت و خدمت و اقدام خیران را ارج نهاد.

وی به سود کار نیک و خیر در دنیا و آخرت اشاره و بیان کرد: خدمت به هم‌نوع و حرکت در راستای رضای خداوند در هر حوزه‌ای ارزشمند بوده اما گام برداشتن در ایجاد و ارتقای فضا و سطح آموزش و تربیت دانش‌آموزان که آینده‌سازان مملکت هستند از ارزش بیشتری برخوردار است.

طالبی با اشاره به استعداد سرشار جوانان ایرانی در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: تمام این نخبه‌های علمی و ... کشور از مدارس پرورش یافتند ازاین‌رو خدمت در مدرسه‌سازی و مدرسه یاری اهمیت بسیاری دارد.

امام جمعه اقلید بابیان اینکه مدارس امروز با دیروز و چند سال پیش تفاوت‌های بسیاری دارد، نیازسنجی روز مدارس و دانش‌آموزان و کمک به رفع کمبودها را خواستار شد و خاطرنشان کرد: خداوند هیچ کار خیری را نادیده نمی‌گیرد.

در ادامه این همایش مدیر آموزش‌وپرورش اقلید به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای نوسازی و احداث فضاهای آموزشی موردنیاز در سطح این شهرستان پرداخت.

محمود میرسلیمانی با تقدیر از همراهی و مساعدت مسؤولان و نیز خیران در رفع نیازهای و کمبودهای موجود تصریح کرد: باوجود اقدامات صورت گرفته نیازهای بسیار و کمبودهای بسیاری وجود دارد که همت همراهی بیشتری را می‌طلبد.

وی در پایان از برگزاری همایش خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار با محوریت مدارس شهرستانی در سال آینده خبر داد.

به گزارش فارس، در این همایش از تعدادی از خیران مدرسه‌ساز و مدرسه یار اقلید تجلیل شد.