به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، نجف عبداللهی ظهر امروز در جلسه شورای عشایری این شهرستان که با حضور مدیرکل امور عشایر فارس، امام جمعه اقلید، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار، بخشداران، برخی از مسؤولان شهرستانی و اعضای شوراهای اسلامی عشایری اقلید در سالن شهید کوثری این شهرستان برگزار شد، به جمعیت بیش از 4 هزار خانواری عشایر شهرستان اقلید اشاره کرد و بر لزوم تخصیص اعتبار لازم به این قشر تأکید کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به پراکندگی عشایر در سطح شهرستان و نیز مشکل خشک‌سالی که موجب کم آبی یا خشکی کامل بسیاری از چاه‌ها، قنوات و چشمه‌سارهای مناطق عشایر نشین این شهرستان شده است، حفر چاه عمیق و تأمین آب موردنیاز عشایر یکی دیگر از درخواست‌های ما از مسؤولان است.

عبداللهی افزود: با توسعه کشاورزی، گسترش شهرها، ایجاد شهرک‌های صنعتی، بزرگراه‌ها و راه‌های بین شهری و واگذاری ایل راه‌ها و اطراقگاه‌ها و... در بیشتر مناطق، ایل راه‌های عشایری مسدود و کوچ عشایر دچار بحران و چالش شده است ازاین‌رو باید با همکاری اداره امور عشایر و تعامل ادارات مربوطه ایل راه‌ها مستند، احیا و نگهداری شوند.

نماینده شورای عشایری شهرستان اقلید عدم اجرای ممیزی مراتع شهرستان اقلید که موجب درگیری بین عشایر و روستاییان شده است را از دیگر مشکلات موجود خواند و با تأکید بر لزوم رسیدگی به این مسئله، اجرای بیش از پیش طرح‌های حمایتی در بخش‌های مختلف تأمین علوفه دام عشایر، بسته‌های غذایی، تخصیص تسهیلات بانکی با بهره کم برای تأمین علوفه و پرواربندی و...برای جامعه عشایری این شهرستان را خواستار شد.

استفاده از انرژی‌های نو، اراضی کشاورزی و واگذاری آن به عشایر، تأمین آب کشاورزی، اماکن دامی، واگذاری اراضی، امنیت عشایر، گرفتن تسهیلات بانکی، اشتغال، دام عشایر، بهداشت عشایر، مرمت، تسطیح و زیرسازی راه‌های عشایری، تأمین اعتبار لازم و ارائه خدمات مورد نیاز برای زیرساخت‌های شهرک‌های اسکان عشایر و... ازجمله مسائل و درخواست‌های جامعه عشایری شهرستان اقلید بود که در این جلسه عنوان و بر لزوم مساعدت و حمایت مسؤولان استانی و شهرستانی برای رفع آن‌ها تأکید شد.

در ادامه امام جمعه اقلید با تبریک دهه امامت و ولایت به بیان اهمیت و جایگاه آن پرداخت و با استناد به آیات قرآنی از فضائل امام علی (ع) سخن گفت و بابیان اینکه باید بکوشیم که زندگی ما رنگ و بوی ایشان را پیدا کند اظهار داشت: مسؤولان در خدمت به مردم باید حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی به همراهی و حضور همیشگی مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب، دفاع مقدس و... برای دفاع از کشور و نظام اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل نظام اسلامی، خدمت به مردم به ویژه محرومان جامعه بود ازاین‌رو مسؤولان باید تلاش مؤثری در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: عشایر قشر تأثیرگذار و زحمت‌کشی هستند که نقش آن‌ها در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست.

سپس نماینده مردم شهرستان اقلید اظهار داشت: عشایر مولدترین قشر جامعه ما هستند که با کمترین هزینه، بیش‌ترین بهره را برای تمام دولت‌ها داشتند.

سید حسین افضلی با بیان اینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری با شیواترین بیانات حق مطلب در مورد عشایر را ادا کردند، آن‌ها صادق‌ترین، شفاف‌ترین و زحمتکش‌ترین قشر خواند و گفت: ما برای این قشر تأثیرگذار چه کردیم.

وی وظایف مسؤولان و افرادی که در حوزه امور عشایر خدمت می‌کنند را بسیار سنگین خواند و بر لزوم تلاش مضاعف آن‌ها برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر تأکید کرد.

افضلی در پایان سخنان خود به افزایش اعتبار امور عشایر شهرستان اقلید در سال جاری و پیگیری‌های انجام‌شده در راستای جذب برخی امکانات برای عشایر شهرستان اشاره کرد و همت و اقدام جهادی شوراهای اسلامی عشایر برای شناسایی مشکلات و پیگیری و ارائه راهکار مناسب برای رفع آن‌ها را خواستار شد.

همچنین معاون فرماندار اقلید با اشاره به حضور حداکثری مردم شهرستان اقلید در انتخابات گذشته عنوان کرد: انتخابات در 22 تیره عشایری اقلید با حضور پرشور مردم برگزار شد.

خلیل بزرگی بر لزوم هماهنگی و تعامل و همدلی شوراهای اسلامی عشایری برای خدمت مؤثر به مردم تأکید کرد و بیان داشت: باید با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم و کسب آگاهی و دانش، برای رفع هرچه بهتر مشکلات قدم بردارید چراکه شوراهای اسلامی، زبان گویای مردم هستند.