به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین تحلیف شورای اسلامی دوره پنجم شهر اقلید که با حضور فرماندار و معاون وی، اعضای شورای اسلامی دوره چهارم و برخی از مسؤولان شهرستانی در سالن اجتماعات شورای این شهر برگزار شد سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را تبریک گفت و با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از شورا و اهمیت مشورت در اسلام سخن گفت و تصریح کرد: اسلام دین کاملی است که به تمام ابعاد زندگی انسان در مسائل اعتقادی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... توجه می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم مشورت با افراد باتقوا، اهل فکر و اندیشه، با احتیاط و دوراندیش اظهار داشت: باید از مشورت با انسان‌های ترسو و حریص دوری کرد.

طالبی کاهش احتمال خطا و لغزش، شکوفایی توانمندی‌ها، جلوگیری از سرکشی و استبداد فکری، افزایش احترام به آرا و فکر دیگران، ایجاد راهکار و اندیشه نو و... را ازجمله مزیت‌های مشورت خواند و گفت: منتخبان مردم در شورای اسلامی، خدمت گذار آن‌ها هستند و باید در راستای ارائه خدمت مؤثر بکوشند.

امام جمعه اقلید با تأکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی باید به‌دور از هرگونه باندبازی، جناحی‌گری، محله‌گرایی و قبیله‌ای تنها برای جبران کمبودها و رفع نواقص قدم بردارند خاطرنشان کرد: نباید به دنبال ایراد گرفتن و بیان ضعف از مسؤولان پیشین بود بلکه با قبول این مسؤولیت سخت و سنگین تنها هدف عملکردی باید رضایت و رفاه مردم باشد.

طالبی با اشاره به درایت و بصیرت مردم عنوان داشت: مردم بهترین داور و قضاوت کننده هستند و به خوبی مسائل را تحلیل می‌کنند ازاین‌رو هر مسؤول به سهم و مسؤولیت خود باید بکوشد و تلاش کند.

امام جمعه اقلید از اعضای شورای اسلامی دوره چهارم شهر اقلید تقدیر کرد و هماهنگی، مراقبت، دقت، رازنگهداری، همت جهادی و درایت شورای پنجم در برداشتن قدم‌های مفید، مؤثر و مثبت را خواستار شد.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مؤثر شهردار اقلید طی 10 سال پیش تاکنون و با بیان اینکه به هرگونه ای از شهر که بنگریم نشانه‌ای از خدمات انجام‌شده به چشم می‌خورد تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر به تمام نقاط شهر با یک چشم نگاه کرده و در مناطقی که کمبودها و نواقص بیشتر است توجه بهتر و مؤثرتری داشته باشند، چراکه بهره‌گیری از خدمات و ارتقای آسایش و رفاه حق مسلم تمام مردم است و تنها به بخش‌های ویژه‌ای از شهر اختصاص ندارد.

انتهای پیام/