به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، سیدمحمد فرزند عبیدالله، فرزند حسن، فرزند عبیدالله فرزند عباس‌بن علی(ع) معروف به امامزاده کافتر است که در سال ۱۲۰ ه‌.ق در مکان فعلی به شهادت رسیده و بارگاه ایشان در دو کیلومتری روستای تاریخی کافتر در منطقه کافتر اقلید قرار دارد.

علاوه بر این بقعه زیبا از دیگر جاذبه‌های گردشگری و منحصر به فرد این منطقه می‌توان به دو چشمه آبی اشاره نمود که از زیر بقعه امامزاده می‌گذرند و باور مردم منطقه این است که با توجه به خشکسالی‌های اخیر، وجود مبارک این امامزاده در خاک آن جا باعث دوام و جریان این چشمه‌ها بوده‌ است.

در جوار امامزاده دریاچه آب شیرین  کافتر قرار دارد که زیستگاه طبیعی پرندگان مهاجر و محل پرورش ماهی‌های کپور و آمور به‌ شمار می‌رود.

این بقعه یکی از مکان‌های سیاحتی زیارتی کم نظیر در شمال فارس است که به علت واقع شدن در مکانی خوش آب و هوا هر ساله پذیرای گردشگران و زائران زیادی از سراسر کشور می‌باشد.

طرح جامع این حرم با وسعتی بالغ بر ۴۵ هکتار  سالها است که در دست ساخت است. این طرح شامل بخش‌های زائرسرا، مجتمع فرهنگی، تجاری، کتابخانه، خانه عالم، خانه خادم، پارکینگ، کشتارگاه، سرویس بهداشتی و حمام است که از سال ۹۴ آغاز و هنوز به اتمام نرسیده است.

مسئولان شهرستان اقلید، عدم تخصیص بودجه کافی را دلیل عدم پیشرفت و اتمام طرح اعلام کرده‌اند و عنوان می کنند اگر بودجه لازم به طرح توسعه این مکان به عنوان یک قطب گردشگری اعطاء شود، ساخت و ساز سریعتر پیش رفته و طرح کامل می‌شود.