گروه محیط زیست خبرگزاری فارس، حفظ محیط زیست و طبیعت می‌تواند یکی از دغدغه‌های مهم در جوامع امروزی باشد. گروه‌های داوطلبانه و محیط زیستی که به خوبی این دغدغه‌ها را حس کرده‌اند، تلاش می‌کنند با برگزاری برنامه‌های مختلف زیست محیطی و همچنین آموزش‌های لازم در سطوح مختلف جامعه،  علاوه بر فرهنگسازی، ارزش بیش از حد این موضوع را به مردم منتقل کرده تا با همکاری یکدیگر در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند. و ما نیز تلاش می‌کنیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار فعالیت‌های آنها حمایت لازم را از این گروه‌های داوطلبانه و مردمی به عمل آوریم.

طرح آوای جنگل در اقلید فارس کلید خورد

طرح بذر کاری در مراتع و جنگلها در شهرستان اقلید استان فارس که از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود منجر به تقویت بخش‌های بسیاری از مراتع و جنگل‌ها در جنوب شهر اقلید شده است.

انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید امسال با توجه به اقبال عمومی این طرح را با نام « آوای جنگل‌» و طبق روال سال‌های قبل با حضور اقشار مختلف مردم و دوستداران طبیعت انجام خواهد داد. آنها در اولین برنامه موفق شدند با مشارکت اداره منابع طبیعی شهرستان اقلید ۳/۵  هکتار از عرصه های منابع طبیعی در پارک پارسیان این شهرستان را به زیر کاشت انواع بذرهای گیاهان مرتعی و جنگلی که بومی منطقه هستند، ببرند.

گفتنی است کاشت دانه‌های جنگلی از قبیل بادام کوهی و ارژن و همچنین بذر گیاهان مرتعی شامل سکاله، آنغوزه، جاشیر و کُما به صورت کپه کاری در دستور کار انجمن قرار دارد.