به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از سرویس شهرستان های شیرازه، ، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عباادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر روز قدس را یک موضوع بین المللی و درد و رنج جانکاه انسانی و بشری خواند که بزرگداشت آن وظیفه انسانی و اسلامی تمام آزادگان و مسلمانان جهان است.

وی تأکید کرد: بزرگداشت روز قدس باید تا محو کامل رژیم صهیونیستی، با شکوه هرچه تمام تر برگزار و زنده نگه داشته شود.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره)، دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد، عنوان داشت: حضرت امام (ره) با این اقدام استراتژیک، به رژیم صهیونیستی و حامیانش فهماند که قدس و مردم فلسطین و هیچ مظلوم و محروم دیگری در سرتاسر دنیا، تنها نیست.

طالبی با اشاره به اینکه نامگذاری روز قدس نمادی است برای بیداری ملت های آزاده به ویژه مسلمانان جهان، تصریح کرد: اسرائیل غاصب جعلی دیگر روی خوش نخواهد دید و به حول و قوه الهی بر باد فناست اما ننگ ابدی بر تارک کشورهای عربی است که به این رژیم غاصب رو به زوال، پناهگاه و سفارت می دهند.

خطیب جمعه اقلید از حضور پرشور اقشار مختلف مردم که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند، تقدیر و قدردانی کرد.

طالبی در ادامه اظهار داشت: به همت معتکفین و دست اندرکاران و به تأسی از نبی مکرم اسلام(ص)، سنت حسنه اعتکاف در ماه مبارک رمضان، در چند نقطه شهر توسط جوانان و نوجوانان و نونهالان برگزار شد که جای تقدیر دارد.

امام جمعه اقلید هفته کار و کارگر را گرامی داشت و با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) دستان سعید انصاری که به واسطه کارگری، سخت و زبر شده بود را بوسید و فرمودند که هرگز آتش جهنم به این دست نمی رسد، اظهار داشت: این عملا رسول خدا(ص) گویای این حقیقت است که در نقشه جامع طولانی زندگی بشر در دنیا و آخرت، کار و کارگری دارای جایگاه و ارزش بوده و است.

وی افزود: این قشر زحمتکش سرمایه عظیمی برای کشور هستند از این رو لازم است اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری همواره روی آن تأکید دارند، به معنای واقعی اجرا و عملیاتی شود.

خطیب جمعه اقلید بیان کرد: امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است لذا باید کوشید حداقل نمایی از آن در شهرستان ما ملاحظه شود.

طالبی از مسؤولان اجرایی و سیاسی شهرستان خواست اگر حرکتی در این راستا انجام شد یا در حال اجرا است، به اطلاع مردم رسانده و اسباب خوشحالی آن ها را فراهم آورند.

امام جمعه اقلید به روز معلم اشاره و با گرامیداشت یاد شهید آیت الله مطهری و بزرگداشت این روز، از جایگاه والای معلم سخن گفت و بیان داشت: معلم از حقداران بزرگ بشریت هستند که دارای جایگاه ارزشمندی بوده و زحمات آن ها قابل تقدیر است.

خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود از گرانی های افسارگسیخته سخن گفت و عنوان کرد: بنا بود در آستانه سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، ارزاق عمومی و معیشتی مردم رو به ارزانی رود اما نه تنها اینگونه نشد بلکه بدتر هم شد.

وی به قیمت های حبابی بسیاری از کالاها ازجمله برنج و مرغ و تره بار و... اشاره و بیان کرد: مشکل کجاست که همیشه در آستانه سال نو و فرارسیدن ماه رحمت و مغفرت(ماه رمضان)، قیمت های اینگونه سیر تصاعدی گرفته و هیچ کنترل و نظارتی در پی ندارد.

طالبی گفت: از دولت که نبض اجراییات عمده کشور را در دست دارد، درخواست می شود نسبت به این موضوع حساسیت خاص نشان داده و مانند حرکت های جهادی و انقلابی که در برخی موارد و جهات دیگر نشان داده است، اقدام کرده و موجب خوشحالی مردم شوند.

به گزارش شیرازه، مردم اقلید همراه با هموطنان سراسر کشور، امروز حضور پرشوری در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته و پس از راهپیمایی در مصلای نماز جمعه این شهر تجمع کرده و در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه شرکت کردند.