به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرنگار ایانا در استان فارس، سید علی آقا میرطالبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: در راستای مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات به ویژه آفت هلیوتیس، در هر هکتار از مزارع مذکور ۳ هزار زنبور براکون طی یک یا دو مرحله رهاسازی شد.

وی؛ هدف از اجرای این عملیات را استفاده از روش های غیرشیمیایی و بیولوژیک به منظور کنترل بهینه آفت و کاهش مصرف بی رویه سموم و حفظ محیط زیست اعلام کرد.

به گفته میرطالبی، تلاش های کارشناسان کلینیک های گیاهپزشکی و کارشناسان حفظ نباتات در سال های اخیر و ترویج استفاده از روش های غیر شیمیایی به کشاورزان، باعث افزایش گرایش کشاورزان به استفاده از تجهیزات و عوامل غیرشیمیایی و مفید بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با برشمردن اهمیت استفاده از روش های غیرشیمیایی، در راستای حفظ محیط زیست و تولید محصول گواهی شده، تصریح کرد؛ کشاورزان و افراد علاقمند به استفاده از روش های مذکور، به کارشناسان حفظ نباتات مراکز جهاد کشاورزی یا واحد حفظ نباتات شهرستان مراجعه، تا نسبت به معرفی کلینیک مربوطه برای نظارت و رهاسازی زنبور، اقدامات لازم به عمل آید.