به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، رئیس دادگستری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مسؤولان شهرستانی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری اقلید برگزار شد، با بررسی برخی از مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در بخش‌های این شهرستان، تشکیل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و فعال‌سازی این شورا در بخش‌های مختلف این شهرستان به تصویب رسید.

در این جلسه بر عملیاتی شدن مصوبات و تصمیمات گرفته‌شده و پیگیری آن‌ها تأکید شد و بنا شد تا هریک از ادارات متولی با ارائه راهکار و بررسی درست و تخصصی امور در راستای انجام وظایف خود و رفع مشکلات و کمبودهای فرهنگی سطح شهرستان بکوشند و گامی مؤثر بردارند.

لزوم بازگشایی جاده اقلید یاسوج در جلوگیری از بن‌بست ماندن شهرستان

مسؤول هیأت رزمندگان اسلام اقلید در این جلسه با ارائه گزارشی از برنامه‌های اجرایی و پیش روی دهه کرامت، لزوم همراهی و همگامی ادارات و نهادهای شهرستانی در این برنامه‌ها را خواستار شد و اظهار داشت: تلاش در راستای روشنگری و بصیرت افزایی امری لازم و ضروری است.

محمدمهدی ایمنی به مسدود بودن جاده اقلید یاسوج اشاره و بابیان اینکه این اتفاق موجب بن‌بست ماندن و زیان شهرستان در حوزه‌های مختلف می‌شود، حرکت جهادی و انقلابی مسؤولان برای حل این مشکل را خواستار شد.

کار فرهنگی نفی‌کننده سایر امور نیست

سپس یکی از اعضای مدیره انجمن همیاران و پاک سازان طبیعت اقلید با ارائه گزارشی از عملکرد این گروه با اجرای بیش از 54 برنامه عنوان داشت: انجمن مردم نهاد همیاران و پاک سازان طبیعت اقلید یک گروه مردمی و غیرسیاسی است که در راستای ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی می‌کوشد.

مجید تقی‌خانی از اهمیت محیط‌زیست در اسلام سخن گفت و با تأکید بر لزوم مساعدت مسؤولان با انجمن‌های مردم نهاد زیست‌محیطی به ناهنجاری فرهنگی در برخی از تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی اشاره کرد و از آمادگی انجمن همیاران و پاک سازان طبیعت در ترویج فرهنگ اخلاقی مناسب خبر داد.

تقی‌خانی بابیان اینکه کار فرهنگی نفی‌کننده سایر امور نیست، تصریح کرد: باید با مشخص کردن اولویت‌ها، شناسایی کمبودها، ارائه راهکارهای علمی و تخصصی، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و و...در نهادینه کردن فرهنگ شایسته در جامعه کوشید.

ایجاد بستر برای جوانان پیش از توقع داشت از آن‌ها

رئیس اداره ورزش و جوانان اقلید نیز پس از تقدیر از همکاری صورت گرفته در استقبال از دوندگان جاده ولایت، فرهنگ عمومی شهر را در مواردی چون ارتقای اخلاق، نظم، قانون، دوستی، نقدپذیری و... تعریف کرد و گفت: توجه به سیره رضوی و تلاش در راستای ترویج آن در راستای ایجاد جامعه‌ای فرهنگی، لازم و ضروری است.

حسن مسعودی به تهاجم فرهنگی دشمنان که جوانان و نوجوانان را بیشتر از سایر قشرها تهدید می‌کند اشاره کرد و بیان داشت: باید ابتدا در راستای ایجاد بستر مناسب برای رشد، فعالیت، نشاط و... جوانان گام برداریم و سپس از آن‌ها توقع داشته باشیم.

بازگشایی جاده طریق‌الرضا در حال پیگیری است

در پایان جلسه معاون فرماندار اقلید با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که در راستای رفع مشکل جاده اقلید یاسوج و بازگشایی آن در حال اجراست عنوان داشت: با همکاری و تعامل سازنده و تلاش جهادی می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

خلیل بزرگی تصریح کرد: از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد در اجرای بسیاری از امور و ترویج فرهنگ مناسب زیست‌محیطی، اخلاقی، اجتماعی و... می‌توان استفاده کرد و قطعاً با موفقیت همراه خواهد بود.

انتهای پیام/