به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر عامل  شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به آماده بهره برداری بودن 3تصفیه  خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی فارس گفت: در دولت تدبیر و امید و با به مدار آمدن 4 تصفیه خانه ،میزان اتصال واحد های صنعتی بهره بردار به تصفیه خانه های فاضلاب به بیش از 83درصد رسید.
شاهپور قنبری افزود: تصفیه خانه های شهرک صنعتی بزرگ شیراز ،خرمبید و جهرم در آستانه بهره برداری هستند و با به مدار آمدن آنها درصد اتصال واحد های صنعتی به تصفیه خانه افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی آب باریک، بزرگ شیراز و آباده، سروستان، داراب، ملوسجان، سپیدان، شهید مصلحیان کازرون، نورآباد، جهرم ، منطقه ویژه کازرون ، خرمبید، ارسنجان و اقلید 1در حال فعالیت است .
قنبری با بیان این که طرح استحصال پساب در شهرک صنعتی بزرگ شیراز از جمله طرح های در دست اجرا است، گفت: شهرک های صنعتی فارس رتبه نخست را در بین شهرک های کشور در زمینه تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در حال اجرا به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد:  1500واحد صنعتی در شهر ها و نواحی صنعتی استان به تصفیه خانه فاضلاب متصل شده اند.
مدیر عامل  شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه انجام فعالیت های زیست محیطی را به عنوان یکی از اولویت های مهم در این شرکت عنوان و افزود: بر این باور هستیم که توسعه پایدار در شهرک های صنعتی بدون حفظ محیط زیست محقق نمی شود