به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، همایش آشنایی با دیابت عصر امروز در سالن امام رضا (ع) آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد.
کارشناس واحد بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت اقلید با بیان اینکه برگزاری این همایش با همت انجمن پژوهشی آموزشی دیابت فارس و شرکت نووونوردیسک پارس و با همکاری واحد بیماری غیرواگیر مرکز بهداشت و آموزش‌وپرورش این شهرستان صورت گرفت از شرکت بیش از 500 نفر از مدیران و مربیان مدارس اقلید در این همایش خبر داد.
ملیحه بشیری با اشاره به اینکه از هر 11 ایرانی یک نفر به دیابت مبتلا است که از هر دو نفر مبتلا به این بیماری یک نفر از بیماری خود اطلاعی ندارد بر لزوم توجه و دقت بیشتر افراد در کنترل دیابت تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین علامت دیابت بی‌علامتی است ازاین‌رو نباید منتظر علامت ویژه‌ای از این بیمار باشیم.
بشیری ارتقای سطح آگاهی عمومی در راستای پیشگیری و کنترل دیابت را از اهداف برگزاری همایش آشنایی با این بیماری خواند و عنوان داشت: آشنایی با دیابت، پیشگیری و کنترل و نیز دیابت و تغذیه از موضوع‌های اصلی این همایش بود.
به گزارش فارس، جلسه دیگری از همایش آشنایی با دیابت صبح امروز با حضور بیش از 300  نفر از والدین دانش‌آموزان اقلید در حسینیه فاطمیه این شهر برگزار شده بود.
انتهای پیام/