به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، محمدرضا قلندری امشب در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی که با حضور  فرماندار، بخشداران مرکزی و حسن‌آباد و برخی از مسؤولان شهرستانی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به افزایش مسافرت‌ها در طول سال، ستاد اجرایی سفرها تنها به نوروز اختصاص ندارد بلکه در طول سال فعالیت می‌کند.

وی از تهیه و توزیع بروشورهای معرفی این شهرستان بین مسافران، نصب برنوشته‌های معرفی اماکن مذهبی، گردشگری، زیارتی، تاریخی و...، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سیاه‌چادر و... در ایام نوروز خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری و تعامل مسؤولان و همراهی مردم می‌توان به‌خوبی ظرفیت‌های مناسب و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در زمینه‌های مختلف را به میهمانان معرفی و از این فرصت به سود مردم استفاده کرد.

قلندری در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم برخورد مناسب با مسافران و میهمانان نوروزی و ایجاد بستر مناسب برای رفاه و راحتی آن‌ها، درایت در معرفی و تبلیغ درست ظرفیت‌های این شهرستان را خواستار شد.

در ادامه این جلسه بخشدار حسن‌آباد با تأکید بر لزوم حضور بیشتر مسؤولان شهرستانی در سطح شهرهای و روستاهای بخش‌های اقلید و رسیدگی به امور مردم و مشکلات موجود اظهار داشت: با توجه به وجود بیشترین اماکن گردشگری در بخش‌ها به‌ویژه بخش سده باید برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از این ظرفیت و ایجاد بستر مناسب برای جلب‌توجه و جذب مسافران فراهم شود.

وحید صالحی با بیان اینکه باید به تمام ورودی‌های این شهرستان در استقبال از میهمانان نوروزی توجه شود، اجرای طرح تنظیم بازار نوروزی در سطح این شهرستان به‌ویژه بخش‌ها با همت و مدیریت بهتر و مؤثرتر از نیمه نخست اسفندماه را خواستار شد و گفت: باید تمهیدات لازم در زمینه احتمال ورود زودهنگام عشایر در این ایام اندیشیده شود تا مشکلی به وجود نیاید.

همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید نیز از اجرای طرح آرامش بهاری، سفره هفت‌سین و برنامه‌های فرهنگی و... در بقاع متبرکه سطح این شهرستان خبر داد.

کاظم شهریاری مساعدت مسؤولان در راستای نصب تابلوهای هشداردهنده در جاده‌های دسترسی به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سطح این شهرستان، لکه‌گیری جاده‌ها، استقرار و همراهی نیروی انتظامی در این مراکز به‌ویژه در روزهای 12 و 13 فروردین‌ماه با توجه به استقبال و حضور بسیار مردم و مسافران و... را خواستار شد.

رفع مشکل آب زبیده خاتون نیز از دیگر درخواست‌های رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید بود که رئیس آبفای شهری این شهرستان عنوان داشت: با پرداخت هزینه خرید انشعاب مشکل دیگری در این زمینه وجود ندارد.