به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، محمود میرسلیمانی گفت :  برای ارائه مطالب درسی به دانش‌آموزان فاقد دسترسی به اینترنت پیگیری مستمر و نظارت بر نحوه دور آموزی انجام می‌شود .

رئیس اداره  آموزش و پرورش شهرستان  اقلید افزود : معلمان  با رعایت نکات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی به این مناطق رفته و خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه نموده اند که در این میان می توان به دبستان رضویه در ۱۲۰ کیلومتری اقلید با ۳۷ دانش آموز، دبیرستان دوره ی اول ارسطو نژاد با ۱۲۰ کیلومتر فاصله، دبستان بعثت و باهنر  با ۸۰ کیلومتر فاصله و ... اشاره کرد .

میر سلیمانی یادآور شد : با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد اختلال در زندگی همه افراد جامعه، معلمان اقلیدی با ایجاد کمپین‌ها و گروه های مختلف درسی در شبکه های  اجتماعی مجازی و همچنین آموزش آنلاین، عزمی جدی در مهار این بیماری از خود نشان دادند.

رئیس اداره  آموزش و پرورش شهرستان  اقلید افزود :  معلمان ایثارگر و فداکار اقلیدی از همان روزهای نخستین پرچمدار این نهضت عظیم شدند و در راه مبارزه با ویروس کرونا و بردن آموزش و تعلیم و تربیت در فضای خانواده علاوه بر دور کردن فضای خانواده ها از ترس و هراس کرونا، پویایی و  نشاط را به دانش آموزان و خانوده هایشان‌ هدیه دادند.

میرسلیمانی افزود :  اکنون آموزش از طریق فضای مجازی رونق گرفته است و با برنامه‌ریزی منسجم و تلاش افتخار آفرین معلمان، کلاس درس به درون خانه‌های دانش آموزان رفته‌ و هر خانه، مدرسه‌ای در جهاد با کرونا شده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا، آموزش کامل پیشگیری به دانش‌آموزان داده شده و نحوه انتقال مریضی از طریق دستگاه تنفسی، دست‌ها، چشم، دهان و بینی برای دانش‌آموزان تشریح گردیده است.

رئیس اداره  آموزش و پرورش شهرستان  اقلید یادآور شد: در پی شیوع این ویروس گندزدایی و ضدعفونی مدارس با همکاری مدیران و کادر خدماتی مدارس انجام شد.

میرسلیمانی ادامه داد: آموزش‌های مجازی گامی مثبت و راهکار مناسبی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و یادآوری و تکرار متون درسی دانش‌آموزان و از طرفی پرهیز از اتلاف وقت دانش‌آموزان و بلاتکلیفی در منازل است.

وی تصریح کرد : در این راستا کارگروه آموزشی با تشکیل جلسات، چندین مصوبه را اجرایی نمود و در این زمینه اطلاع رسانی برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش و شبکه شاد دانش آموزی به تمام مدیران مدارس انجام گردید.

لازم به ذکر است، در حال حاضر ۱۰۰% مدیران و حدود ۵۰ درصد  دانش آموزان در مدیریت آموزش و پرورش اقلید عضو شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) هستند.