به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌و پرورش فارس، جهانبخش بانشی از برگزاری اولین جشنواره استانی دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی در فارس خبر داد و گفت: این جشنواره در نیمه دوم آبان ماه سال جاری و باهدف شناسایی و معرفی خلاقیت‌ها و ابتکارات کانون‌های فارس برگزار می‌گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس ، استفاده بهینه از تجارب کانون‌ها و مربیان آن را از دیگر اهدف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: تأکید بر نقش مکملی این کانون‌ها در نظام آموزش‌وپرورش ، ارائه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی  تربیتی،افزایش اثربخشی برنامه‌های کانون‌ها،تمرکز بر دانش‌آموز محوری،توسعه مهارت‌های کارشناسان و مربیان کانون‌ها ، استمرار حضور دانش آموزان در این مراکز ،مهارت‌آموزی و تحقق بخشیدن به شعار هر دانش‌آموز یک مهارت از دیگر اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: مخاطبین این جشنواره مدیران و کارشناسان کانون‌های فرهنگی تربیتی و همچنین کارشناسان مسئولان و کارشناسان فعالیت‌های اردویی و کانون‌ها ، مربیان و دانش آموزان عضو انجمن‌ها و کارگاه‌های مهارتی کانون‌ها و مدیران مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی هستند.

بانشی گفت: در همین راستا کارگاه آموزشی توجیهی مدیران کانون‌های فرهنگی و تربیتی  فارس  با حضور 124 تن از مدیران کانون‌ها در 5 قطب در سراسر استان برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس افزود: در این جلسات قطبی که طی  5 روز و  به میزبانی ادارات آموزش‌وپرورش لارستان، ناحیه 4 شیراز ، فسا ، فراشبند و اقلید برگزار شد، مدیران کانون‌های فرهنگی و تربیتی سراسر فارس  با شیوه‌نامه ، برنامه‌ها و فعالیت‌های یک‌ساله، به‌خصوص روند اجرای جشنواره استانی دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی آشنا شدند .

وی در ادامه گفت: این کانون‌ها باهدف اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ، ادبی ، هنری ، ورزشی ، اجتماعی ، علمی ، مهارتی و ... در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برای دوره‌های مختلف تحصیلی در سراسر استان تشکیل‌شده و به‌عنوان مکمل فعالیت‌های پرورشی و آموزشی مدارس، مطابق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش یکی از محیط‌های یادگیری تلقی می‌شود  .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس همچنین گفت : کانون فرهنگی و تربیتی سمیه ناحیه چهار شیراز نیز به‌عنوان دبیرخانه قطب پنج کشوری کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور با حضور استان‌های کرمان ، بوشهر ، هرمزگان و فارس  انتخاب‌شده است.

بانشی افزود: کانون‌های فرهنگی تربیتی با برگزاری برنامه‌های عمومی ، انجمن‌ها و کارگاه‌های مهارت‌آموزی اهدافی از قبیل توانمندسازی افراد ، تربیت شهروند حرفه‌ای و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان را دنبال می‌کنند .

وی گفت:  امید است کانون‌های فرهنگی و تربیتی  با استفاده از ابتکارات، طبق طرح جامع شیوه‌نامه کانون‌ها ،آموزش مهارت‌های علمی ، فرهنگی و هنری نسبت به ایجاد بستر کارآفرینی ، مکمل ایده آلی برای تعلیم وتربیت دانش آموزان باشد تا فراگیران را به یک شهروند مطلوب باقابلیت‌ها مهارت‌های فنی و اجتماعی تبدیل نماید.