به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در چهل و دومین جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت، مشکلات تولیدکنندگان الکل و مواد ضدعفونی کننده، صنف عکاسان و ماشین داران معادن بررسی شد.
تولیدکنندگان الکل و مواد ضدعفونی کننده از استاندار فارس خواستند تا اولویت استفاده کنندگان از الکل تولیدی در استان، مردم فارس باشند و مازاد الکل مورد نیاز استان، به صورت مواد ضدعفونی کننده به استان‌های دیگر فرستاده شود.
۴ کارخانه تولید الکل در شهرستان‌های فسا، جهرم، سپیدان و اقلید با ظرفیت ۱۲۴ هزار لیتر الکل فعال هستند که بخش زیادی از این الکل با مجوز وزارت بهداشت به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.
تداخل فعالیت دفاتر پیشخوان و پلیس + ۱۰ با عکاسان موضوع دیگری بود که در این شورا به آن رسیدگی و بنا به دستور استاندار قرار شد در کمیسیونی جداگانه بررسی شود.
نبود لاستیک و قطعات یدکی ماشین آلات معدن، هم در این جلسه بررسی شد که استاندار استفاده از ظرفیت داخلی برای ساخت قطعات را توصیه کرد و تهاتور این محصولات با محصولات داخلی را راه حلی برای این مشکل بیان کرد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: باید برای فعالیت‌های سرمایه گذاران ضمانت اجرایی بگذاریم و با توجه به مزیت‌های استان، با هماهنگیدستگاه‌های مختلف، مشارکت‌های مردمی را به نتیجه برسانیم.
ابراهیم عزیزی با بیان این که باید خود تحریمی‌ها را دور بزنیم تا مشکلات برطرف شود افزود: باید با صدور مجوز‌های بلند مدت، سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری تشویق کرد.
همچنین استاندار فارس با حمایت از سرمایه گذاران و لزوم تصمیم گیری درباره موضوع‌های خاص در استان گفت: اگر تصمیم‌های استانی در مورد تولید مواد ضد عفونی کننده و ماسک نبود، هنوز در تولید این اقلام با مشکل روبه رو بودیم و نیاز‌های استان برطرف نمی‌شد.
رحیمی افزود: اولویت استان توزیع الکل تولیدی در استان و فرآوری آن در استان است و مواد ضدعفونی کننده تولیدی باید به مازاد تولید به استان‌های دیگر فرستاده شود.