به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با استناد به آیات قرآنی از ولایت و امامت علی (ع) سخن گفت و با بیان اینکه دل دادن به راه و رسم به حق ایشان نتیجه تقوا است، اظهار داشت: ستون فقرات دین با ولایت و امامت امام علی (ع) تحکم پیدا کرده است.

طالبی در ادامه به تشریح حقیقت واقعه غدیر پرداخت و از اهمیت و اخبار مربوط به آن سخن گفت و سپس به میانمار و وقایع آن اشاره کرد و گفت: میانمار کشوری در آسیای جنوب شرقی و دارای 55 میلیون نفر جمعیت است که 70 درصد آن‌ها را بوداییان تشکیل می‌دهند.

امام جمعه اقلید افزود: از سال 1982 میلادی که حقوق شهروندی در میانمار به تصویب رسید از بین 144 اقلیت موجود در این کشور 9 گروه از این حقوق محروم شدند که مسلمانان یکی از این گروه‌ها بودند.

خطیب جمعه اقلید به نحوه ورود اسلام به این کشور و جمعیت 8 میلیون نفری مسلمانان میانمار اشاره کرد و از عوامل پیدایش جنایت بودایی‌ها علیه مسلمانان و ممنوع شدن مسلمانان از تحصیل، عدم حضور در ادارات و سایر محدودیت‌هایی که برای آن‌ها به وجود آمده است انتقاد کرد.

طالبی همچنین با اشاره به تجاوز، چپاول و غارت، قتل و کشتار و جنایت‌هایی که علیه مسلمانان میانمار اتفاق می‌افتد عنوان داشت: تاکنون هیچ‌یک از مجامع بین‌المللی و خبرگزاری‌ها از آنچه دولت میانمار بر سر مسلمانان این کشور می‌آورد گزارشی کار نکرده و دولت نیز اجازه حضور خبرنگاران در آن منطقه را نمی‌دهد.

امام جمعه اقلید در ادامه بسیاری از جنایت‌های دولت میانمار و بوداییان علیه مسلمانان بی‌گناه این کشور را برشمرد و از سکوت محض مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر انتقاد کرد.

خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه به زودی رئیس‌جمهور ایران اسلامی برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل عازم خواهد شد عنوان کرد: باید مسئله هسته‌ای با تمام ضررهایی که متوجه ما شد جدی و دقیق پیگیری شده و حقوقمان مطالبه‌گری شود و به یاوه‌گویی‌های آمریکا پاسخ منطقی، انقلابی و جهادی داده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید غربت و مظلومیت مسلمانان میانمار، فلسطین، سوریه، عراق، بحرین و... فریاد زده شود و لبه تیز مبارزه علیه آمریکا، صهیونیسم و جنایتکاران بین‌المللی قرار گیرد، اظهار کرد: افکار عمومی جهان باید نسبت به زورگویی، قانون‌شکنی و بدعهدی دولت‌مردان آمریکا آگاه شود.

طالبی با بیان اینکه از تعارفات بی‌خاصیت دیپلماسی باید پرهیز و حداقل پاسخ بدعهدی آمریکایی‌ها به‌اندازه یاوه‌گویی‌های خودشان داده شود، تصریح کرد: دفاع جانانه از حقوق مسلم ملت نجیب و غیرتمند ایران اسلامی و دنیای اسلام و مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان مظلوم میانمار، فلسطین و... کمترین محصول این سفر می‌تواند باشد.