به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس  ، مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی فارس  در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما گفت : وسعت مزارع کشت گیاهان دارویی فارس 2 هزار و 900 هکتار است و پیش بینی می شود امسال 5 هزار و 500 تن انواع این گیاهان برداشت شود.
مجید رضا پاکاری افزود: مهمترین  گیاهان دارویی شامل آویشن، مریم گلی، نعنا فلفلی، به لیمو، استویا، بابونه و گاوزبان است که بیشتر در شهرستان های اقلید ،شیراز،سپیدان،جهرم ،فیروز آباد کاشته می شود.
وی افزود: بیش از 20 گونه گیاهان دارویی فارس تجاری است و ارزش دارویی دارد.
مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت: نبود بازارهای فرآوری وبسته بندی بر اساس استاندارد های جهانی ونیاز به بازاریابی برای فروش محصول به شکل خام و فر آورده در بازار از مهمترین مشکلات کشاورزان در کاشت گیاهان دارویی است.
 مجید رضا پاکاری افزود: افزایش تبلیغات با هدف معرفی  این محصولات به عموم مردم ، کمک به انجام تحقیقات کاربردی برای رفع مشکلات تولید و ایجاد کارخانجات تولید فرآورده های دارویی از مهمترین اقداماتی است که می تواند مشکلات این بخش را کاهش دهد.
قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس در زمینه تنوع تولید گونه های گیاهان دارویی مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است .
 پیمان یوسفی آذر ،مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی  گفت: صادرات گیاهان دارویی 305 میلیون دلار ارزآوری در 10 ماه نخست سال 2016 میلادی برای کشور داشته است.