مشتاقی لار گفت :از پتانسیل طبیعی شهرستان اقلید باید صنعت گردشگری ایجاد کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اقلید در این جلسه که در  بخش حسن آباد برگزار شد .صالح مشتاقی لار فرماندار این شهرستان گفت:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات شایانی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در روستاها صورت گرفت و موجبات رشد آنها را فراهم نمود.
وی تلاش دولت تدبیر و امید در راستای توسعه روستاها را اساسی برشمرد و اظهار داشت:در راستای زدودن چهره محرومیت از روستاها گامهای بزرگی توسط دولت از جمله مهیا نمودن زیر ساخت های اساسی نظیر آب ،برق ،راههای دسترسی و همچنین رساندن شبکه گاز به روستاها برداشته شده است .
مشتاقی لار جذب سرمایه گذار را یکی از بهترین عوامل پیشرفت مناطق روستایی دانست و عنوان کرد:از جمله دغدغه ها در مناطق روستایی اشتغال جوانان می باشد و بهترین را ه برای برون رفت از این مشکل جذب سرمایه گذار و حرکت به سمت صنعتی شدن می باشد.
وی افزود:در شهرستان اقلید پتانسیل های خدادادی وافری  از جمله وجود بهترین محصولات کشاورزی نظیر گندم ،جو ،حبوبات و همچنین محصولات باغی لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان  را دو چندان و موجبات اشتغال جوانان جویای کار و رونق اقتصادی منطقه  را رقم خواهد زد.
وی در ادامه تلاش در جهت توسعه عمرانی روستاها را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد :مردم روستاها باید در آبادانی روستاها مشارکت داشته و با همیاری در کنار بخشداران ،دهیاران و شوراها مشکلات را مرتفع نمایند.
وی وجود امنیت در روستاها را از مهمترین عوامل  توسعه دانست و  خاطر نشان کرد:ایجاد امنیت  در مناطق روستایی با جدیت در حال انجام می باشد اما مردم در برقراری نظم و انجام آن نقش موثری را می توانند ایفا نمایند .
وی همچنین  وجود جاذبه های گردشگری شهرستان اقلید  را  عامل دیگری برای جذب سرمایه گذار ،ایجاد اشتغال و رونق مناطق روستایی برشمرد و تاکید کرد:از فرصت های گردشگری موجود در مناطق روستایی باید استفاده کرد و با ایجاد صنعت گردشگری می توان زمینه اشتغال و در نهایت رونق اقتصاد ی فراهم نمود
وی افزود :طبیعت و جاذبه های گردشگری این شهرستان از مزیت های نسبی به شمار رفته و با یک برنامه ریزی اصولی و با هدف زمینه حضور گرشگران و مسافران زیادی از سرتاسر کشور را می توان فراهم نمود.
وی حرکت به سمت صنعتی شدن کشاورزی را لازم خواند و تصریح کرد:روش سنتی کشاورزی در این برهه از زمان با توجه به  بروزخشکسالی جوابگو‌نبوده و باید با استفاده از تکنولوژی به سمت صنعتی شدن کشاورزی گام برداشت و این امر باعث افزایش راندومان تولید خواهد شد.
در ادامه صالحی بخشدار حسن آباد مسائل و مشکلات بخش حسن آباد را مطرح که پس از بررسی دستورات لازم توسط فرماندار شهرستان صادر گردید.