به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، سیدحسین افضلی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت عشایر که با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی در مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت شهید اسدالله شریفی اقلید برگزار شد از کاهش جمعیت عشایر و روستایی ابراز تأسف کرد.
وی به مشکلات و معضلات حاشیه‌نشینی اشاره کرد و اظهار داشت: عدم رسیدگی به روستاها و عشایر موجب تمایل هرچه بیشتر عشایر و روستاییان به شهرنشینی می‌شود که این امر هم برای آن‌ها و هم جامعه مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند که تلنگر و زنگ خطری است برای سرعت دادن به رفع مشکلات و مسائل آن‌ها.
افضلی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، عشایر را ذخایر انقلاب خواند و با اشاره به نقش بسزای این قشر در حوزه‌های مختلف عنوان داشت: برای قشری که با کمترین توقع و امکانات بیش‌ترین خدمت را به کشور می‌کنند چه اقدام مؤثری صورت گرفت و آیا در شأن و شایسته آن‌ها خدمت کردیم.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی از اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان سخن گفت و اجرای طرح بهورز عشایر را یکی از عملکردهای مؤثر در راستای ارتقای خدمت به آن‌ها در حوزه سلامت دانست و از کارآمدی و لزوم اجرای این طرح با کمترین هزینه و بیش‌ترین نتیجه مؤثر سخن گفت.